در برابر رانت خواری و بخشنامه های غیرکارشناسی محکم بایستید

سرویس کرمانشاه _ دکتر «مهدی علیزاده برمی» مدیرعامل شرکت توسعه چاپ و بسته بندی کرمانشاه و از صادر کنندگان برتر کشور در گفتگو با خبرنگار کردپرس عنوان کرد: از دولت آینده انتظار می رود تا تمام همت خود را برای شفاف سازی قوانین مربوط به تولید و صادرات به کار گیرد تا مانع از آسیب های جدی صنایع در برخورد با بخشنامه های غیرکارشناسی و بروکراسی اداری گردند.

«علیزاده برمی» در این گفتگو به تشریح مشکلات حوزه صنایع و تولید پرداخت و گفت: در جریان کارزارهای انتخاباتی کاملا مشخص بود که در کنار حوزه معیشت به عنوان انتظارات مردمی، حوزه اقتصاد مهمترین بخش از برنامه های نامزدها را تشکیل می دهد.

وی تاکید کرد: صنعتگران بخش خصوصی به عنوان پیشران و سردمداران بحث تولید ثروت و اشتغال در کشور، نقش بسیار پررنگی در راستای تحقق شعار رییس جمهور منتخب مبنی بر ایجاد سالیانه یک میلیون فرصت شغلی را عهده دار هستند و در این میان هر یک از واحد های تولیدی به سهم خویش نقش محوری خواهند داشت.

این صنعتگر برتر کشور با تاکید بر اینکه دستیابی به این هدف جز با مورد توجه قراردادن اولویت های صنایع تولیدی بخش خصوصی قابل دستیابی نخواهد بود در ادامه عنوان کرد: از رییس جمهور منتخب انتظار می رود تا تمام همت خود را برای شفاف سازی قوانین مربوط به تولید و صادرات به کار گیرند تا مانع از آسیب های جدی به صنایع در مواجهه با بخشنامه ها و بروکراسی اداری گردند.

وی از جمله موانع دیگر پیش روی صنایع در بخش خصوصی را عدم تثبیت قیمت ارز و مواد اولیه تولیدی دانست و گفت: صنایع صادرات محور با مشکلات بسیاری ناشی از این عدم ثبات روبرو هستند و مدام مجبور به تغییر قیمت محصول نهایی با توجه به تغییر در قیمت مواد اولیه می شوند.

«علیزاده برمی» ادامه داد: این امر خود منجر به کوچک شدن بازارهای صادراتی می شود؛ بازارهایی که سال ها برای به دست آوردن آن تلاش شده است. لذا از رییس جمهور منتخب انتظار می رود کار را به صاحب نظران فعال در این عرصه بسپارد تا مشکلات این حوزه مرتفع گردد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نامتوازن بودن توزیع صنایع تولیدی منجر به پیدایش نوعی رقابت منطقه ای و در نتیجه عدم توازن توزیع محصولات می گردد به نحوی که در برخی از مناطق عرضه بیش از تقاضا است و زمینه ساز پیدایش رقابت قیمتی شدید بین واحد های تولیدی می گردد.

این صاحبنظر حوزه صنعت گفت: از همین رو از وزیر صمت آینده انتظار می رود با در نظر گرفتن ظرفیت مناطق نسبت به صدور جواز تاسیس واحد های تولیدی اقدام نماید و فضای رقابتی را از هرگونه رانت تولیدی مبری نمایند.پ

وی عرصه مدیریت ارشد اجرایی را به یک ورزش رکورد محور تشبیه کرد و گفت: آنچه در آخر دیده می شود تنها رکوردی است که در زمین مسابقه رقم خواهد خورد، حال آنکه برای دستیابی به این رکورد زحمات بسیاری کشیده شده و خود این امر نیازمند صرف زمان زیاد برای دسترسی به این هدف است.

«علیزاده برمی» افزود: بر همین اساس، مدیران ارشد اجرایی به مثابه ورزشکاری هستند که توانایی سوق دادن تحقیقات سازمان در جهت نیل به سمت نیازهای اساسی مجموعه را داشته باشند تا بتوانند با ارتباط تنگاتنگ با پروسه تولید و ارائه خدمات، برنامه ریزی لازمه سازمانی را برای تحقق اهداف واحد تولیدی در زمان دقیق و روشن را داشته باشند.

وی تاکید کرد: این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه مدیران ارشد با اصول SWOT آگاه بوده و تهدیدات، فرصت ها، نقاط قوت و ضعف سازمان خود را به درستی بشناسند و در این راستا گام بردارند و در نهایت همانند یک پازل کلیه فعالیت های صنعتی در یک منطقه یا استان مکمل یکدیگر خواهند بود و منجر به رشد اقتصادی در یک حوزه منطقه ای می گردند.

کد خبر 12551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha