5 مورد کودک ‌آزاری و 28 مورد خشونت علیه زنان در آذربایجان‌غربی

سرویس آذربایجان غربی- معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی از وقوع پنج مورد کودک آزاری توسط والدین طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش کردپرس، مهرداد مطلبی در نشست خبری با بیان اینکه پنج مورد کودک آزاری در سطح استان طی سال جاری تاکنون به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: حضانت چهار نفر از این کودکان مورد اذیت و آزار قرار گرفته پس از انجام مراحل قانونی به بستگان یا جد پدری واگذار شد و یک نفر نیز فعلا در مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست بهزیستی نگهداری می‌شود.

وی افزود: این اتفاقات ناگوار در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و بوکان به وقوع پیوسته که پس از دریافت گزارشات مردمی و مداخله بهزیستی، کودکان برای ارائه خدمات لازم به مراکز نگهداری زیرنظر بهزیستی منتقل شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال گذشته نیز 9 نفر از کودکان در استان مورد عمل کودک آزاری قرار گرفته بودند که با مداخله بهزیستی روبرو شد.

مطلبی با بیان اینکه در سال گذشته 249 نفر از کودکان کار خیابانی نیز خدمات لازم را از بهزیستی دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: بهزیستی امسال تاکنون برای 49 نفر از کودکان کار خیابانی خدمات لازم را ارائه کرده است تا در دامن آسیب‌های اجتماعی گرفتار نشوند.

وی همچنین با اشاره به واگذاری حضانت کودکان بی‌سرپرست استان نیز گفت: امسال نیز تاکنون حضانت چهار نفر از این کودکان به بستگان واگذار شده و اقدامات قانونی برای واگذاری حضانت چهار نفر دیگر به بستگان در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در خصوص زنان خشونت دیده استان هم اظهار کرد: در سال گذشته 147 نفر از زنان خشونت دیده از خانه‌های امن بهزیستی خدمات لازم را دریافت کرده و سپس به دامن خانواده خود بازگشتند و امسال نیز تاکنون به 28 نفر در این زمینه خدمات لازم ارائه شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی بیان کرد: در ۱۳ شهرستان استان اورژانس اجتماعی دایر شده و فعالیت دارند .

مطلبی افزود: حمایت از کودکان آسیب دیده توسط بهزیستی از چندین منظر مورد حمایت قرار می گیرند که شامل حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با نگهداری دائم در مراکز شبه خانواده، پذیرش و ساماندهی کودکان کار و در معرض آسیب در مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی و ارائه خدمات حمایت مادی و معنوی و نیز ارائه خدمات مادی و معنوی به دختران در معرض آسیب در خانه سلامت است.

وی در پایان گفت: اورژانس اجتماعی یک خط تلفن سه رقمی به شماره ۱۲۳ است که برای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ارائه خدمات می کند. شهروندان در صورت مشاهده هر گونه کودک آزاری و یا خشونت خانگی با زنان، سالمندان و.. به سازمان گزارش دهند، تا تیم سیار اورژانس اجتماعی به محل اعزام شود.

کد خبر 123972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha