مهمترین تحولات روز یکشنبه 9/4/1398 در ترکیه

  • آیا رفع حصر عبدالله اوجالان یک حربه انتخاباتی بود؟

سیاست های دوگانه و متضاد حاکمیت سیاسی ترکیه در برخورد با موضوع کردها در دوران پیش از انتخابات استانبول و بعد از انتخابات استانبول این سوال را مطرح می کند که آیا رفع حصر عبدالله اوجالان یک حربه انتخاباتی بود؟

  • عبدالله گل: قدرت مطلقه پایدار نیست

عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه در اظهاراتی انتقاد آمیز گفت قدرت های مطلقه پایدار نمی مانند و راه درست راه دموکراسی، حقوق بشر و سیادت قانون است.

  • درخواست ملاقات خانواده اوجالان با عبدالله اوجالان رد شد

درخواست خانواده عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK برای دیدار با وی در زندان امرالی از سوی دادستان جمهوری ترکیه در شهر بورسا رد شده است.

  • احمد داوود اوغلو: دیگر زمان سکوت کردن نیست

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر سابق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به نتایج به دست آمده در انتخابات شهرداری استانبول عنوان کرد: باید با جسارت تمام مسائلی را که پیش رو داریم مورد بحث و بررسی قرار دهیم؛ دیگر زمان سکوت کردن نیست.

  • حمایت آمریکا از ترکیه در تحولات اخیر ادلب

سفارت آمریکا در آنکارا با اشاره به حملات اخیر به پایگاه های نظامی ارتش ترکیه در ادلب حمایت خود را از آنکارا در خصوص تحولات اخیر در این منطقه اعلام کرد.

  • کاردار سفارت عراق در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شد

وزارت امور خارجه ترکیه امروز برای توضیح در خصوص ادعای مطرح شده در راستای تلفات غیرنظامیان در عملیات های ارتش ترکیه در شمال عراق کاردار سفارت عراق در آنکارا را فراخوانده است.

  • نماینده سابق CHP بعد از دیدار با سری ثریا اوندر در زندان کاندرا: اوندر در زندان هم به مسئولیت خود در قبال جامعه عمل می کند

آتیلا کارت، نماینده سابق حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در پی دیدار با سری ثریا اوندر، نماینده سابق آنکارا در پارلمان ترکیه از حزب کُردی دموکراتیک خلق ها (HDP) در زندان کاندرا طی گفتگو با خبرنگاران در مقابل زندان عنوان کرد: اوندر در زندان هم به مسئولیت خود در قبال جامعه عمل می کند.

  • تداوم اعزام کماندوهای ارتش ترکیه به مرز سوریه

در پی تحولات اخیر در شهر استراتژیک ادلب و افزایش حملات به مواضع ارتش ترکیه از سوی مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه در ادلب، ارتش ترکیه یک کاروان نظامی متشکل از کماندوهای ارتش ترکیه و خودروهای زرهی نفربر را که به استان مرزی ختای منتقل کرده است.

  • رئیس مشترک دفتر روابط دیپلماتیک PYD: در پی توافق AKP با پارتی، نیروهای پیشمرگ برخی نقاط نظامی اقلیم کردستان را به ارتش ترکیه واگذار کرده اند

جیوان ایسو، رئیس مشترک دفتر روابط دیپلماتیک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در کانتون حسکه با اشاره به عملیات ارتش ترکیه در اقلیم کردستان عنوان کرد: در پی دیدار مقامات حزب عدالت و توسعه (AKP) با مقامات پارتی، برخی نقاط تحت کنترل نیروهای پیشمرگ را به نیروهای ارتش ترکیه داده اند. این وضعیت وجود هماهنگی و همکاری میان دو طرف را نمایان می کند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 123119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha