ماموستا قادری سرمایه‌‌ای بزرگ برای اورامانات/ سیدعلاءالدین حیدری*

سرویس کرمانشاه _ "اهانت به شخصیت و جایگاه حاج ماموستا قادری بدون شک اهانت به جامعه اهل سنت و اورامانات بوده و این اقدامات نشانه کج فهمی و برداشت های مغرضانه است".

جایگاه و منزلت هر قوم و جامعه ای تابع یکسری از شاخص ها از جمله وجود شخصیتهای ممتاز در آن قوم و جامعه می باشد . جامعه اهل سنت و اورامانات هم شان و جایگاه سیاسی ، اجتماعی خود را از چند عامل متاثر است که می توان به وجود نخبگان فکری ، علمی ، سیاسی و مذهبی اشاره کرد .
بدون شک وجود شخصیت ارزشمند و والایی چون حاج ماموستا ملا قادر قادری در منطقه اورامانات منشاء خیر و مایه خدمات بزرگی بوده است .
شخصیتی مردمی ، چهره ای سیاسی معتدل ، منتقدی منصف و صد البته حرکت بر عیار تعقل و منطق حکیمانه که در بزنگاه‌های تاریخ چهل ساله اخیر منطقه اورامانات بانی اموری خیر و مانع جدی بر سر راه رسیدن آسیبهای فراوان به منطقه بوده اند.
این شخصیت فرهیخته همیشه در کنار مطالبه حقوق حقه و قانونی مردم اورامانات و جامعه اهل سنت ، همواره در مسیر وحدت و تقریب مذاهب اسلامی کوشیده و در این راه قدمی عقب ننشسته اند .
جناب ماموستا قادری همواره در کنار مردم اورامانات چنان روحانیت مردمی و بی تکلف در سنگر مسجد و اجتماع برای توسعه و اعتلای فرهنگی و برقراری امنیت پایدار منطقه کوشیده اند که باید قدر دانست.
بنده بارها در معیت مقامات کشوری و استانی که در شهرستان پاوه حضور پیدا کرده ام ، همیشه ماموستا را در قواره یک مطالبه گر فهیمِ حقوق جامعه اهل سنت و مردم شریف اورامانات دیدم و هیچگاه بدون طرح مشکلات مردم مقامی را بدرقه نکرده اند و این برای ما جای بسی ارزشگذاری است .
لذا اهانت به شخصیت و جایگاه حاج ماموستا قادری بدون شک اهانت به جامعه اهل سنت و اورامانات بوده و این اقدامات را نشانه کج فهمی و برداشت های مغرضانه کسانی می دانم که در هیچ جای اورامانات نقش مثبتی بر عهده نداشته و بر عکس بجای کمک به مردم در مقابل مردم سنگر گرفته اند .
اینجانب ضمن محکومیت این اقدام وقیحانه در اهانت به حریم جناب ماموستا ، به این نکته بسنده می کنم که اورامانات به ماموستا قادری و شخصیتهای بزرگی چون ایشان نیازمند است .

*مشاور و مسئول پیگیریهای ویژه استاندار کرمانشاه

کد خبر 1121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha