بمباران شدید مناطقی از استان اربیل توسط جنگنده‌ های ارتش ترکیه‌

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ارتش ترکیه‌ به‌ بهانه‌ حضور نیروهای مسلح پ.ک.ک بار دیگر مناطقی از استان اربیل اقلیم کردستان عراق را به‌ شدت بمباران کرد.

به‌ گزارش کردپرس، پایگاه‌ خبری روژنیوز نزدیک به‌ پ.ک.ک، از بمباران شدید روستاهای سیران و خلیفان در منطقه‌ برادوست شهر سوران از توابع استان اربیل خبر داد.

بر اساس این خبر، صبح امروز شنبه‌ (18 خرداد 1398) دو جنگنده‌ ارتش ترکیه‌ منطقه‌ مذکور را به‌ شدت بمباران کرده‌ اند که‌ موجب وارد آمدن خسارات شدیدی به‌ مزارع و مراتع منطقه‌ شده‌ است.

شب گذشته‌ نیز دو بالگرد جنگی ارتش ترکیه‌، منطقه‌ برادوست را هدف آتش خود قرار دادند.

در این خبر اشاره‌ ای به‌ تلفات انسانی غیرنظامیان و یا اعضای مسلح پ.ک.ک نشده‌ است.

حملات ارتش ترکیه‌ به‌ مواضع پ.ک.ک در برادوست در حالی است که‌ شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، گزارش داد؛ نیروهای پ.ک.ک، به مواضع نظامیان ترکیه در دره بیی از توابع منطقه باتیفا واقع در زاخو از توابع استان دهوک حمله کرده اند.

طبق خبر، در پی این حمله درگیری شدیدی میان طرفین روی داده و دلشیر عبدالستار بخشدار منطقه باتیفا اعلام کرد که پس از پایان درگیری، جنگنده های ترکیه اقدام به بمباران منطقه کرده و این حملات هوایی تا چند ساعت ادامه داشته است.

در این درگیری شماری از تجهیزات و خودروهای نظامی ارتش ترکیه منهدم و به آتش کشیده شده و موجب مسدود شدن راه ارتباطی روستاهای منطقه شده است.

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به مناطق اقلیم کردستان عراق به بهانه حضور پ.ک.ک، موجب نابودی زیرساخت ها، کشته و مجروح شدن شهروندان غیرنظامی و تخلیه بیش از صد و ده روستا شده است.

کد خبر 111756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha