درخواست عضو ارشد حزب دمکرات برای همکاری بغداد و اربیل برای مقابله با پ.ک.ک

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد خطر دخالت ترکیه و اقدامات حزب کارگران کردستان کمتر از خطرات تشکیلات تروریستی داعش نیست. به همین دلیل لازم است دولت مرکزی و اقلیم کردستان برای متوقف کردن فعالیت این گروه، همکاری و هماهنگی داشته باشند.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "علی فیلی" در این باره گفت: اقدام مجرمانه روز گذشته نیروهای پ.ک.ک علیه نیروهای واکنش سریع وابسته به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، اولین اقدام در نوع خود نبوده است و از مدت ها پیش تاکنون، نیروهای پیشمرگ در مناطق مختلف از سوی نیروهای پ.ک.ک مورد حمله و اقدامات تحریک کننده قرار گرفته اند.

فیلی افزود: اقدامات این گروه به ترکیه بهانه ای برای نقض حاکمیت عراق می دهد و باعث وارد آمدن زیان به شهروندان اقلیم کردستان می شود.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان خاطرنشان کرد: حادثه روز گذشته، یک هشدار به همگان در دولت مرکزی و اقلیم کردستان است تا برای متوقف کردن این تشکیلات، با یکدیگر همکاری و هماهنگی کامل داشته باشند و به حاکمیت عراق احترام گذاشته شود و به منبعی برای نگرانی برای کشورهای همسایه تبدیل نشود.

علی فیلی در پایان تصریح کرد: دخالت های ترکیه و اقدامات پ.ک.ک باعث وارد آمدن زیان گسترده ای به عراق می شود که خسارت های آن کمتر از زیان های ناشی از اقدامات تشکیلات تروریستی داعش نیست.

یادآور می شود روز گذشته سربست لزگین قائم مقام وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد در جریان کمین نیروهای پ.ک.ک در ارتفاعات متین در شهر عمادیه استان دهوک، 9 نیروی پیشمرگ کشته و زخمی شدند.

کد خبر 11082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha