مذاکره بغداد با مسکو برای خرید سامانه موشکی اس-400

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس پیشین کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از مذاکره کشورش با روسیه برای خرید سامانه موشکی پیشرفته این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس، حاکم الزاملی، از رهبران جریان صدر و رئیس پیشین کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس نمایندگان عراق روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبری آر تی عربی روسیه فاش کرد که دولت کشورش در حال مذاکره با دولت روسیه در رابطه با خرید سامانه موشکی پدافند هوایی اس-400 می باشد.

الزاملی در این باره اظهار داشت: عراق به تقویت همکاری با روسیه در زمینه تسلیحاتی تمایل دارد و همین مسئله نیز امضای یک قرارداد چهار میلیارد دلاری برای خرید هواپیماها و بالگردهای نظامی و یک قرارداد دو میلیارد دلاری دیگر برای خرید خودروی زرهی از این کشور را در پی داشته است.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق همچنین تصریح کرد: عراق در حال حاضر بر سر خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه مذاکره می کند؛ این سامانه از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار می رود ظرف دو سال آینده وارد عراق شده باشد.

این در حالی است که سامانه اس-400، نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه و مدل پیشرفته تر سامانه اس-300 به شمار می آید که با بردی دو برابر برد سامانه موشکی پاتریوت آمریکا، از توانایی پرتاب سه نوع موشک دارای بردهای مختلف و همچنین تشخیص همزمان 100 هدف از قبیل انواع بالگرد، هواپیما، موشک کروز و موشک بالستیک و درگیری همزمان با 12 هدف از فاصله 400 کیلومتری برخوردار است و همین مسئله نیز باعث شده کشورهایی از قبیل هند و ترکیه خریدار آن باشند.

کد خبر 109802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha