​وزیر امور خارجه ترکیه به عراق سفر می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر امور خارجه ترکیه به منظور گفتگو با مقامات عراق و اقلیم کردستان، به بغداد، اربیل و بصره سفر می کند.

به گزارش کردپرس، رسانه های اقلیم کردستان از جمله شبکه تلویزیونی کردستان 24 گزارش دادند که مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، یک شنبه 8اردیبهشت/27 آوریل، به منظور گفتگو با مقامات عراق و اقلیم کردستان به این کشور سفر می کند.

طبق خبر وی در این سفر از شهرهای بغداد، اربیل و بصره دیدار و با مقامات ارشد دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان، گفتگو می کند.

پیشتر محمد کایا رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان کردنشین دیاربکر در ترکیه، طی گفتگو با کردستان 24 از سفر چاوش اوغلو به اقلیم خبر داده بود.

همچنین شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، نیز به نقل از سی. ان. ان، ترک گزارش داد که چاوش اوغلو در دیدار با مقامات ارشد عراق و اقلیم کردستان به بررسی روابط دو جانبه میان اربیل و آنکارا و نیز روابط عراق و ترکیه و تحولات منطقه می پردازد.

طبق خبر وی قرار است با وزیر امور خارجه عراق در خصوص پرداخت وام 5 میلیارد دلاری ترکیه به عراق برای بازسازی ویرانی های ناشی از جنگ گفتگو و در مراسم گشایش کنسولگری ترکیه در بصره نیز شرکت کند.

کد خبر 109361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha