اعتصاب غذا پایه های حاکمیت سیاسی ترکیه را متزلزل خواهد کرد

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در گفتگو با روزنامه ینی یاشام ترکیه در اظهاراتی با اشاره به اعتصاب غذایی که لیلا گوون نزدیک به 140 روز پیش در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان آغاز کرده است، گفت: اعتصاب غذا پایه های حاکمیت سیاسی ترکیه را متزلزل خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در گفتگو با روزنامه ینی یاشام ترکیه در اظهاراتی با اشاره به اعتصاب غذایی که نزدیک به 140 روز پیش لیلا گوون در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان آغاز کرده است، گفت: اعتصاب غذایی که با لیلا گوون آغاز شده مبارزه ای است که می تواند قدرت ساختگی حزب عدالت و توسعه (AKP) – حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) را که بر پایه فاشیسم، زورگویی و اشاعه ترس بنا شده است، متزلزل کند. سیستم اعمال حصر به امرالی تنها عبارت از عدم ملاقات اوجالان با خانواده و وکلایش نیست. حصر نام عمومی جبری است که حاکمیت سیاسی به جامعه تحمیل کرده است و تا زمانی که این حصر از میان برداشته نشده است اقدام در راستای صلح، آزادی و دموکراسی غیر ممکن خواهد بود. به همین دلیل هر کس با یک رویکرد صحیح و همزمان با اقدامات انتخاباتی، تاوانش هر چه باشد، باید از این مطالبه حمایت کند. در این چارچوب اقدام فدایی برادر خود زولکوف گزن را که در راستای این مطالبه دست به خودکشی زده است، هم بسیار پرمعنی ارزیابی کرده و هم از آن بی نهایت غمگین هستم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در روندی که دوستان ما بدون کوچک ترین شکی بدن ها و جان های خود را در این راه می گذارند، ما نباید به دنبال حساب های کوچک باشیم. گوون و اعتصاب غذا کنندگان دیگر برای کسانی که مطالبه صلح می کنند، مانند کاغذ تورنسل (کاغذی که برای شناسایی اسیدها و بازها استفاده می شود) عمل می کند. روشنگر راه است برای کسانی که نمی خواهند از فاشیسم شکست بخورند. امیدوارم قبل از آن که جان های زیادی را از دست بدهیم مسئولین این مطالبات را جدی تلقی کنند.

دمیرتاش با اشاره به انتخابات شهرداری ها در روز 31 مارس 2019 در ترکیه نیز گفت: نتایج این انتخابات می تواند فرصتی برای توسعه دموکراسی و صلح باشد. به همین خاطر است که رأی ها در این انتخابات بسیار مهم است. به بایکوت کردن انتخابات به هیچ عنوان فکر نکنید. ما از هواداران خود انتظار نداریم در مناطقی که نامزد معرفی نکرده ایم با رضایت کامل به نامزدهای حزب جمهوری خواه خلق ترکیه رأی دهند. این منطقی هم نیست. ولی بعضی مواقع تنها یک رأی می تواند پیام های زیادی داشته باشد. رأی شما حامل پیامی بسیار مهم است. رأی شما استراتژیک ترین رأی است. اگر در بیرون از زندان بودم برای راضی کردن آن دسته از هواداران حزب که مردد هستند، می توانستم کارهای بیشتری انجام دهم. ولی اینجا هستم. امکانات اگر چه محدود است ولی هر کاری از دستم برآید انجام خواهم داد. از اینجا به شما اعلام می کنم هیچ چیز پنهانی وجود ندارد. یک فاشیسم آشکار و در برابر آن یک مقاومت آشکار و جسورانه وجود دارد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به حملاتی که حاکمیت سیاسی در این دوره از انتخابات علیه HDP در پیش گرفته است نیز تأکید کرد: در برابر تمامی حملات ائتلاف جمهور اعلام می کنم:

  1. ما تروریست نیستیم، ما کسانی هستیم که سال ها در اثر ترور دولتی حقوقمان پایمال شده است.
  2. ما تجزیه طلب نیستیم، ملتی هستیم که در معرض تجزیه قرار گرفته ایم.
  3. هر چه می خواهید بگویید؛ به هر دورغ و تهمتی می خواهید پناه ببرید؛ ما کسانی هستیم که قیم های شما و ذهنیت شما را در صندوق های رأی دفن خواهیم کرد.
  4. ما با CHP و حزب خوب نه ائتلاف کرده ایم و نه همکاری می کنیم. ولی برای این که شما را به زباله دان تاریخ بیندازیم در غرب از نامزدهای CHP و حزب خوب حمایت خواهیم کرد و اقتدار شما را متزلزل خواهیم کرد.
  5. کسانی که HDP را احمق فرض می کنند، برندگی هوش را در 31 مارس 2019 خواهند دید.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 107661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha