آمادگی اقلیم کردستان برای همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- استانداران اربیل و سلیمانیه و مقامات اقتصادی و تجاری اقلیم کردستان بر آمادگی اقلیم برای هر نوع همکاری با سرمایه گذاران خارجی در اقلیم، تأکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، نوزاد هادی استاندار اربیل مرکز اقلیم کردستان در حاشیه برگزاری نشست تجاری و اقتصادی میان تجار، بازرگانان و اتاق های بازرگانی اقلیم کردستان و اقلیم فلاندرز بلژیک، که با حضور 16 شرکت از فلاندرز که قصد سرمایه گذاری در اقلیم را دارند در اربیل برگزار شد؛ گفت که اقلیم کردستان و استان اربیل حاضر به هرگونه همکاری با شرکت های خارجی و ایجاد تسهیلات برای آنان به منظور افزایش سرمایه گذاری های خارجی در اربیل است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری اقلیم در بخش های مختلف اقتصادی طی 10 سال گفت که رونق اقتصادی اقلیم می تواند تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی دیگر بخش های عراق داشته باشد.

از سوی دیگر هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های اقلیم کردستان برای سرمایه گذاری و تولید به ویژه در بخش کشاورزی و منابع آب و نیروهای انسانی، گفت که اقلیم نهایت همکاری را با شرکت های خارجی برای جذب سرمایه گذاری آنان در بخش های مختلف انجام می دهد.

همچنین به ظرفیت های استان سلیمانیه اشاره کرده و گفت که این استان 32 درصد مجموع صنایع عراق را به خود اختصاص داده و دارای 370 هزار هکتار زمین های کشاورزی است و 7 هزار و 373 شرکت تجاری،اقتصادی و تولیدی و از جمله 942 شرکت خارجی در سلیمانیه فعال هستند و فرودگاه و راه های ارتباطی استان نیز کمک شایانی به رونق مبادلات تجاری و اقتصادی این استان کرده است.

وی تأکید کرد که تقویت بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری و تولیدی جزو اولویت برنامه های اقلیم کردستان برای سال 2019 میلادی است و در این زمینه از همکاری و جذب کمک ها و سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند.

کد خبر 107462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha