تقویت حضور نظامی آمریکا در عراق برای مقابله با نیروهای وابسته به ایران در مرز سوریه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک وبسایت رژیم صهیونیستی از تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به عراق از طریق سرزمین های اشغالی و اردن با هدف مقابله با نیروهای وابسته به ایران در مرز سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از آر تی عربی روسیه، وبسایت اطلاعاتی نظامی "دبکا فایل" رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده که آمریکا نیروهای نظامی بیشتری را از طریق سرزمین های اشغالی و خاک اردن، به عراق می فرستد تا با نیروهای وابسته به ایران در نزدیکی مرز سوریه مقابله کنند.

در این گزارش آمده است: نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس و جنوب اروپا به ویژه نیروهایی که در پایگاه های نظامی موجود در رومانی و بلغارستان حضور دارند، برای حرکت به سوی عراق در آمادگی کامل به سر می برند تا با نیروها و عناصر وابسته به ایران در مرزهای مشترک عراق و سوریه مقابله کنند.

وبسایت مذکور ضمن اعلام این که نیروهای کمکی آمریکا چهارشنبه هفته گذشته به عراق اعزام شده و آماده حمله هستند، تاکید کرد که منظور از نیروهای وابسته به ایران در خاک این کشور، گردان های حزب الله و عصائب اهل حق هستند.

بنا به آن چه در این گزارش آمده، فرماندهی نظامی آمریکا در منطقه چنین برآورد می کند که نیروهای آن در شرق و جنوب سوریه و همچنین پایگاه های آمریکایی واقع در نزدیکی مرز این کشور در معرض خطر قرار دارند چرا که گروه های مذکور به وسیله سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سوریه مستقر شده اند.

دبکا فایل ضمن تاکید بر این که هدف واقعی این نیروهای عراقی وابسته به ایران، آزادسازی بلندی های جولان سوریه از اشغال رژیم صهیونیستی است، از برخی منابع که نام آنها فاش نشده نیز نقل کرده که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در گفت و گوی تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، نگرانی کشورش در این زمینه را ابراز کرده است.

کد خبر 106990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha