وزیر امور خارجه روسیه به ترکیه سفر می کند

سرویس ترکیه - در پی آغاز گشت زنی مشترک نیروهای ترکیه – روسیه در مناطق عاری از تنش در ادلب، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه فردا به منظور دیدار با مقامات ترکیه به آنتالیا سفر خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، در پی آغاز گشت زنی مشترک نیروهای ترکیه – روسیه در مناطق عاری از تنش در ادلب، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه فردا به منظور دیدار با مقامات ترکیه به آنتالیا سفر خواهد کرد.

با توجه به تحولات اخیر در ادلب، موضوع اصلی مذاکرات وزرای خارجه ترکیه و روسیه در آنکارا گشت زنی ها مشترک نیروهای ترکیه – روسیه در ادلب و حملات هوایی اخیر بعد از آغاز این گشت زنی ها در ادلب خواهد بود که روز گذشته از پایگاه حمیمیم روسیه در سوریه صورت گرفته است.

این سفر در حالی صورت می گیرد که یک روزنامه نزدیک به حزب عدالت و توسعه (AKP) در خبری مدعی شده بود که در نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در 14 فوریه 2019 در سوچی، نقشه راه ادلب بر مبنای عملیات مشترک ترکیه – روسیه در راستای خارج کردن نیروهای گروه تروریستی تحریر الشام از ادلب پایه گذاری شده و پوتین، اردوغان و روحانی درباره انجام این عملیات مشترک نظامی به توافق رسیده اند.

بعد از انتشار این خبر مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پیشنهاد آنکارا به مسکو برای انجام یک عملیات مشترک نظامی در ادلب را تأیید کرده بود.

از طرف دیگر آغاز گشت زنی های مشترک نیروهای ارتش ترکیه – ارتش سوریه در شش نقطه ادلب، ادعاهای مطرح شده مبنی بر آغاز عملیات مشترک روسیه – ترکیه علیه گروه تروریستی تحریر الشام در ادلب را بیش از پیش تقویت می کند.

کد خبرنگار: 30102

بیشتر بخوانید:

آغاز گشت زنی های نظامی ترکیه در ادلب

کد خبر 106988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha