برهم صالح: عراق خواهان ایجاد مبانی شراکت واقعی با کشورهای جهان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق در دیدار وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که کشورش برای ارتقای وضعیت اقتصادی خود، خواهان ایجاد مبانی شراکت واقعی با کشورهای جهان است.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در جریان سفر رسمی دو روزه خود به شهر پاریس، پایتخت فرانسه، با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح در دیدار با لودریان ضمن تاکید بر لزوم توسعه روابط میان بغداد و پاریس در راستای منافع مشترک ملت های دوست دو کشور، خاطر نشان ساخت که عراق خواهان ایجاد مبانی شراکت واقعی با فرانسه و سایر کشورهای جهان برای ارتقای وضعیت اقتصادی خود می باشد.

رئیس جمهوری عراق همچنین نقش مثبت اتحادیه اروپا و پشتیبانی آن از کشورش را مورد ستایش قرار داده و تاکید کرد که بغداد به دنبال همکاری بیشتر در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

وزیر خارجه فرانسه نیز به نوبه خود بار دیگر بر تمایل کشورش برای ادامه پشتیبانی از عراق در زمینه های مختلف تاکید کرده و به تمجید پیروزی های مردم این کشور در برابر گروه تروریستی داعش پرداخت.

این در حالی است که رئیس جمهوری عراق در پاسخ به دعوت رسمی همتای فرانسوی خود امانوئل ماکرون، در پاریس به سر می برد جایی که دو طرف در کاخ الیزه با یکدیگر دیدار کرده و راه های توسعه روابط دو جانبه، گسترش افق های همکاری میان دو کشور و همچنین آخرین تحولات و رویدادها کشورهای عربی و جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

صالح در این دیدار نسبت به این که سرمایه گذاری فرانسه در بخش های صنعت، انرژی و نفت عراق ابراز امیدواری کرده و ماکرون نیز از آمادگی کشورش برای ارائه تجربیات خود به این کشور در راستای توسعه بخش های مذکور خبر داد.

کد خبر 106234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha