HDP تصمیمی مبنی بر حمایت از CHP ندارد

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها در گفتگو با خبرگزاری t24 ترکیه از زندان ادیرنه با اشاره به انتخابات پیش رو در ترکیه و استراتژی HDP در این انتخابات گفت: HDP تصمیمی مبنی بر حمایت از CHP در این انتخابات نگرفته است.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها در گفتگو با خبرگزاری t24 ترکیه از زندان ادیرنه با اشاره به انتخابات پیش رو در ترکیه و استراتژی HDP در این انتخابات گفت: ما نمی گوییم که به حزب جمهوری خواه خلق ترکیه یا هر حزب دیگری رأی بدهید. حرف ما این است که برای عقب راندن بلوک فاشیست رأی های خود را در راستای اهداف استراتژیک بدهید و یک شانس به دموکراسی بدهید. هیچ یک از برادران حزب دموکراتیک خلق ها نباید حزب و احزاب دیگر را به عنوان دشمن تلقی کنند. از اصول اساسی دموکراسی و زندگی برابر با یکدیگر نباید دست بردارند. عقب راندن حزب عدالت و توسعه – حزب حرکت ملی ترکیه به نتایج تأثیر گذار آرایی که خواهید داد وابسته است. از همین رو از تمام هواداران HDP میخواهم از تصمیمات حزب حمایت کنند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: HDP تصمیمی مبنی بر حمایت از CHP در این انتخابات نگرفته است. ائتلاف و همکاری با CHP و هر حزب دیگری هم وجود ندارد. HDP تلاش می کند با عدم معرفی نامزد از برخی حوزه های انتخاباتی موازنه های سیاسی را به نفع دموکراسی تغییر دهد. ما آرزو داریم تمام جریان های سیاسی ترکیه برای صلح متحد شوند. CHP نیز به اندازه آک پارتی در زمینه صلح بی اراده و بی برنامه است. ما برای تغییر دادن این موضوع تلاش می کنیم.

دمیرتاش با اشاره به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مبنی بر این که «HDP برابر است با PKK » نیز گفت: هیچ یک از اعضای HDP تا کنون چنین اظهارنظری نداشته است. ولی اگر اردوغان می گوید مردم این کشور 6 میلیون رأی به PKK می دهند تبعات سیاسی این حرف را نیز خودش باید حساب کند. بعد از این حزب عدالت و توسعه – حزب حرکت ملی ترکیه هیچ طرحی برای صلح ندارند. ما نیز با اعتماد به این بلوک مبارزه برای صلح را ادامه نمی دهیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 106156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha