هر نامزد ریاست جمهوری که قول ندهد این توطئه ها را بر علیه ماافشا می کند حتی یک  رای از HDP  نخواهد گرفت

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش در دادگاه رسیدگی به پرونده اصلی اش بر مواضع قبلی خود تاکید کرد و حکم بر اساس شهادت شاهدان ساختگی را ناعادلانه دانست.

به گزارش کردپرس، دادگاه رسیدگی به پرونده اصلی صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که با وجود حکم آزادی اش همچنان در زندان به سر می برد در دادگاه کیفری 19 آنکارا برگزار شد. دمیرتاش در دفاعیات خود با اشاره به محکومیت خودش بر اساس شهادت افراد ساختگی گفت: «زمان زمانه سویلوها است (اشاره به سلیمان سویلو وزیر کشور). سیاستمداران با شهادت شاهد پنهانی به زندان می افتند.»

بنابر متن دفاعیات صلاح الدین دمیرتاش که در سایت رسمی HDP منتشر شده است، او با اشاره به نتایج تحقیقات وکلای HDP گفت: «وکلای ما با بررسی مراحل دادرسی متوجه شدند که با توجه به حکم دادگاه قانون اساسی (AYM) و تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا، هیات دادگاه به همراه دادستان پرونده در توطئه سیاسی بر علیه ما دست داشته است.»

او با اشاره به این که دادستان پرونده احمد آلتون که یک بار یک پرونده قضایی بر علیه دمیرتاش تشکیل داده بعد از مدتی پرونده دیگری با همان اتهام در جای دیگری تشکیل داده است گفت: «دادستان وانمود کرد که در پرونده دوم تحقیقات جدیدی بر علیه من انجام داده است در حالی که بر اساس همان اتهامات سابق پرونده جدیدی تشکیل داده است. این یک توطئه است.»

او در پاسخ به هیات حاکمه که گفتند از این موضوع بی خبر بوده اند گفت: «شواهدی وجود دارد که شما این را می دانستید. در حالی که حکم آزادی من توسط دادگاه حقوق بشر اروپا آمده بود شما تصمیم به ادامه بازداشت نا عادلانه من گرفتید. به عبارت دیگر با انگیزه های سیاسی عمل کردید. اگرچه حکم دادگاه حقوق بشر اروپا رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور)، سلیمان سویلو و دولت باغچه لی (رئیس حزب حرکت ملی (MHP)) را ملزم نمی کند اما برای شما الزام آور است. تصمیم قضائی که توسط قوه قضائیه گرفته می شود نیز قوه مجریه را ملزم به اجرای آن می کند.»
دمیرتاش با اشاره به این که این جلسه دادگاه برای حکم تبرئه او بر اساس تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا باید برگزار می شده اما در عمل این اتفاق رخ نداده است گفت: «اینک زمان زمانه سلیمان سویلو ها است. افشاگری ها بر علیه سلیمان سویلو ها باعث هیچ واکنشی از دادگاه آنکارا نمی شود اما شما بر اساس شهادت شاهدان ساختگی (پنهانی) بر علیه من حکم صادر می کنید.»

او ادامه داد: «شما من و خانواده ام را قربانی کردید. در حالی که مصونیت قضایی داشتم بازداشتم کردید. شما با دستگیری ما ترکیه را به دست مافیا سپردید. من را زندانی کردید ولی به مافیا (اشاره به صدات پکر) محافظ شخصی و گذرنامه دادید و اجازه دادید که راهپیمایی برگزار کند.»

دمیرتاش درباره ادعای نویسنده روزنامه حریت نیز گفت: «ما از اپوزیسیون و هیچ کسی وزارتخانه نخواستیم. ما به عنوان HDP تنها خواهان صلح و دموکراسی هستیم. بگذارید در رگ های این کشور خون جریان پیدا کند و افراد صالح و پاکدست به ریاست وزارتخانه ها منصوب شوند. هر نامزد ریاست جمهوری که به دنبال رای HDP است اگر قول ندهد که این توطئه ها را بر علیه ما افشا می کند حتی یک دانه رای از HDP نخواهد گرفت.»

کد خبر 10417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha