جان اردوغان در خطر است / کودتایی از جانب وزرای کابینه اردوغان در راه است

سرویس ترکیه - امین گولسس استاد اطلاعات و جنگ روانی آکادمی امنیت ملی ترکیه مدعی شد که یک پروژه کودتا در کابینه اردوغان در حال برامه ریزی است.

به گزارش کردپرس، پروفسور امین گولسس استاد علوم سیاسی دانشگاه های "یدی تپه" و "ساکاریا"، و همچنین مدرس "اطلاعات و جنگ روانی" آکادمی امنیت ملی ترکیه، مدعی شد که برنامه ای برای یک کودتای نرم چیده شده است.

گولسس که در یک برنامه تحلیلی سیاسی در شبکه تلوزیونی اولوسال شرکت کرده بود با اشاره به این که جان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور در خطر است، ادعا کرد: «دو نفر از وزرای کابینه که من نام نمی برم، به همراه یکی از مدیران ارشد برنامه ای برای کودتا ترتیب داده اند. بر این اساس آنها با هم اعلام می کنند که حال رئیس جمهور محترم مناسب نیست و برای مدتی ما باید اداره امور را به دست بگیریم.»

گولسس در پاسخ به مجری برنامه که با تعجب به او گفت: «استاد این ادعای بسیار بزرگی است که شما مطرح می کنید» گفت: «ما درباره وجود چنین پروژه ای در کابینه به رئیس جمهور اطلاع داده ایم. این گروه از طرف کشورهای دیگر مانند آمریکا نیز پشتیبانی می شوند.»

او ادامه داد: «از ملت می خواهیم که اجازه تصفیه کردن اردوغان را به این گروه ندهد. همانگونه که به کودتاگران "فتوجو" (طرفداران فتح الله گولن) اجازه کودتا نداد.»

این استاد طرفدار حزب حاکم در قسمت هایی از گفتگویش اتهام رسوایی اخیر در مورد ارسال محموله 5 تنی کوکائین را به گردن این گروه انداخت.

به نظر می رسد پس از رسوایی های اخیر در زمینه محموله های مواد مخدر، و افشا شدن فساد های اقتصادی در درون کابینه، رسانه های طرفدار حکومت در حال تلاش برای تمیز کردن چهره حزب حاکم هستند. جمله ای که این روزها بسیار شنیده می شود این است که اردوغان خودش هم از این فساد ناراضی است و از بودن آنها در کابینه خبر نداشته است.

کد خبر 10031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha