عراق به جای جنگنده های آمریکایی، از روسیه هواپیمای جنگی می خرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – روزنامه آمریکایی "دیده بان نظامی" نوشت ممکن است نیروی هوایی عراق در آینده جنگنده های مدرن روسیه را با جنگنده های چند منظوره آمریکایی اف 16 جابجا کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از روسیا الیوم، این روزنامه نوشت ارتش عراق در حال حاضر 34 فروند جنگنده سبک اف 16 را که در فاصله سالهای 2014 تا 2017 دریافت کرده است در اختیار دارد و نگهداری این جنگنده ها به تکنیسین های آمریکایی وابسته است که قرار است به دلیل به وجود آمدن تغییراتی در اوضاع سیاسی عراق، از این کشور خارج شوند.

این روزنامه آمریکایی نوشت: فرماندهان نیروهای نظامی عراق کم کم به فکر خرید جنگنده های مدرن افتاده اند و شماری از مسئولان نظامی این کشور در ماه آگوست / مرداد گذشته از تمایلشان به خرید جنگنده سوخو 57 روسیه به عنوان قوی ترین جنگنده ارتش این کشور خبر داده بودند.

علاوه بر آن، جنگنده میگ 29 مجهز به موشک های هوا به زمین و دارای سر جنگی راداری فعال و خود هدایت شوند نیز مطرح است. اما نمونه های آمریکایی مشابه یعنی "AIM-120C" به عراق صادر نشده است. به همین دلیل سلاح های پیشرفته روسیه ممکن است انگیزه دیگر عراق برای خرید جنگنده های این کشور باشد.

موارد فوق باعث شده است این روزنامه آمریکایی به این نتیجه برسد که جنگنده های میگ 29 ممکن است سلاح مکملی برای مجموعه تسلیحاتی باشد که عراق درصدد خرید آنها از روسیه است.

کد خبر 9959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha