خودکشی بیش از 130 موزیسین در یک سال اخیر در ترکیه

سرویس ترکیه - مقررات همه گیری باعث بیکار شدن بیش از 50 هزار نوازنده و خودکشی بیش از 130 نفر از آنها شده است.

به گزارش کردپرس، غمزه تاشجییِر نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با اشاره به ناکافی بودن کمک مالی 1000 لیره ای دولت به موزیسین ها از خودکشی حدود 100 نوازنده تنها در ماه سپتامبر گذشته خبر داد.

تاشجییر با انتشار جزئیات لایحه پیشنهادی CHP بررای هنرمندان آسیب دیده از اپیدمی، اعلام کرد که نزدیک به 100 نوازنده تنها در ماه سپتامبر گذشته خودکشی کرده اند با این وجود با گذشت ماه ها هنوز راه حلی جدی در این زمینه ارائه نشده است.

رسانه TELE1 نیز در گزارشی که در ماه مارس منتشر کرد از خودکشی بیش از 130 نوازنده ترکیه در طی یک سال همه گیری خبر داده بود. توران دوکگوز رئیس انجمن نوازندگان آنکارا با اعلام این که «50 هزار نوازنده در این یک سال بیکار شده و تحت حمایت دولت نیز قرار نگرفته اند. دوکگوز گفت در طی یک سال همه گیری 130 نوازنده خودکشی کرده اند.»

محدودیت های اعمال شده در ترکیه به دلیل همه گیری کرونا در طی یک سال گذشته باعث فشار به اقشار مختلفی از مردم شده است. بیشترین فشار بر گرده کسانی است که به طور روزمزد کار می کنند، همچنین نوازندگان. بر اساس خبر TELE 1 نوازندگان بسیاری در طی این یک سال به دلیل مشکلات مالی سازهای خود را فروخته اند. بسیاری نیز به زندگی خود پایان داده اند.

روزنامه ملیت نزدیک به حزب حاکم ترکیه در گزارش ماه مارس خود در پاسخ به ادعای دوکگوز مدعی شده است که این آمار غیر واقعی و افسانه های خیالی هستند و دوکگوز باید منبع این آمار را ارائه بدهد.

گفتنی است، با گذشت بیش از 14 ماه از آغاز همه گیری در ترکیه، تقریبا هیچ روزی بدون خبر خودکشی تمام نمی شود. با این همه آمار دقیقی از تعداد خودکشی ها وجود ندارد. اگر گزارش تاشجییر نماینده CHP درست باشد و تنها در یک ماه نزدیک به 100 نوازنده خودکشی کرده باشند، مسلما آمار واقعی خودکشی ها در طی یک سال بسیار بیش از این ارقام خواهد بود. به نظر می رسد حزب حاکم با تحت فشار گذاشتن رسانه های اپوزیسیون و همچنین بخش های اطلاع رسانی حوزه بهداشت، مانع انتشار آمار دقیق خودکشی ها در دوران همه گیری می شود.

کد خبر 9861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha