تخصیص بیش از نیمی از بودجه حقوق کارمندان عراق به کارمندان اقلیم کردستان، وزارت کشور و دفاع

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک کارشناس اقتصادی عراق تأکید کرد حقوق کارمندان وزارت کشور و دفاع این کشور به همراه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم کردستان نیمی از بودجه حقوق کارمندان را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، "منار العبیدی" در این باره گفت: حقوق کارمندان دولت عراق، هزینه ماهیانه ای در حدود 125 هزار دینار بر هر شهروند این کشور تحمیل می کند و این حقوق از درآمدهای نفتی پرداخت می شود که متعلق به همه شهروندان عراق است.

العبیدی افزود: هر خانواده عراقی (با میانگین پنج نفر) ماهیانه، هزینه ای در حدود 625 هزار دینار به عنوان حقوق کارمندان دولت متحمل می شود.

این کارشناس عراقی خاطرنشان کرد: حقوق کارمندان وزارت کشور، بیشترین سهم را از سبد حقوق کارمندان دولت و حقوق بگیران در این کشور به خود اختصاص می دهد. به طوری که هر شهروند عراق ماهیانه هزینه ای معادل 28 هزار دینار را بابت حقوق کارمندان وزارت کشور و 22 هزار دینار را بابت حقوق کارمندان وزارت دفاع و 15 هزار دینار را برای حقوق کارمندان اقلیم کردستان متحمل می شود.

العبیدی افزود: حقوق این سه نهاد در ماه هزینه ای معادل ماهیانه حدود 65 هزار دینار را بر شهروندان تحمیل می کند. این در حالی است که مجموع هزینه های کارمندان سایر نهادهای عراق در ماه برای هر شهروندان عراقی به 60 هزار دینار می رسد.

کد خبر 9309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha