مجوز تاسیس دانشکده پرستاری مهاباد صادر شد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز تاسیس دانشکده پرستاری مهاباد خبر داد.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی دوشنبه (21 آبان ) در گفت و گو با خبرنگار کردپرس گفت: در بازدید اخیر وزیر بهداشت از ساختمان مجتمع عالی سلامت مهاباد، ایشان قول مساعد برای اخذ مجوز دانشکده پرستاری این شهرستان را دادند و با توجه به پیگیری های چند ساله امروز این مهم به وقوع پیوست.

وی افزود: برای تاسیس دانشکده پرستاری مهاباد 6 هزار مترمربع فضای ساختمانی در دسترس است که حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این ساختمان دارای 20 کلاس درس، سالن آزمایشگاه، آمفی تئاتر وسلف سرویس است.

محمودزاده گفت: این ساختمان که قبلاً مقرر شده بود تا دانشکده علوم اجتماعی باشد اما بعدها به ساختمان پیراپزشکی و درنهایت به مجتمع عالی سلامت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

وی ضمن اظهار امیدواری به پذیرش دانشجو در کنکور سال آینده تصریح کرد: میزان پذیرش دانشجو نیز با توجه به ظرفیت این دانشکده اعلام می شود و دانشکده پرستاری مهاباد می تواند از سراسر کشور دانشجو پذیرش کند.

نماینده مهاباد تاکید کرد: دانشکده پرستاری می تواند زمینه ای برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در مهاباد باشد و این امر را تسهیل می‌بخشد که در آینده دانشکده به دانشگاه علوم‌پزشکی ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به ویژگی های مهاباد برای اخذ مجوز دانشکده پرستاری در این شهر گفت: شهرستان مهاباد قطب درمانی جنوب استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود و در حال حاضر دو بیمارستان در مهاباد سیصد و پنجاه تختخوابی دولتی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی در حال احداث است وعملیات ساخت و ساز آنها در روزهای اخیر آغاز خواهد شد. همچنین شهرستان مهاباد با وجود متخصصین و اساتید برجسته پزشکی در زمینه تشکیل هیات علمی و اساتید دانشکده پرستاری خودکفا خواهد بود.

محمودزاده ادامه داد: فضای دانشکده گسترده است وعلاوه بر دانشکده پرستاری در همان قالب مجتمع عالی سلامت نیز می تواند نسبت به اخذ دانشجو در مقطع فوق دیپلم اقدام کند.

گفتنی است؛ در حال حاضر دو دانشکده فعال پرستاری استان آذربایجان غربی در خوی و ارومیه وجود دارد و امروز مجوز تاسیس این دانشکده برای مهاباد نیز صادر شد.

کد خبر 89840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha