می دانیم که دستور قتل جمال خاشقجی از سوی مقامات عالی رتبه عربستانی صادر شده است

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی بار دیگر با تاکید بر پرونده جنایت جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود عنوان کرده است: می دانیم که دستور قتل جمال خاشقجی از سوی مقامات عالی رتبه عربستانی صادر شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از CNN Turk، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی بار دیگر با تاکید بر پرونده جنایت جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود عنوان کرده است: ترکیه برای این که جنایت صورت گرفته با تمامی ابعاد روشن شود در یک ماه اخیر هر اقدامی که لازم بود را انجام داده است. در نتیجه این اقدامات و تلاش های ما بود که تمام جهان فهمید که جمال خاشقجی از سوی یک تیم ترور با خونسردی تمام به قتل رسیده است. اکنون به طور قطع یقین حاصل شده است که جنایت از پیش طراحی شده است.

وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که آشکار شدن تمامی ابعاد این جنایت منفور بسیار حائز اهمیت است گفت: جنازه جمال خاشقجی کجاست؟ آن همدست محلی که مقامات سعودی ادعا می کنند جنازه را تحویل او داده اند چه کسی است؟ چه کسی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است؟ متاسفانه مقامات عربستانی پاسخ گویی به این سوالات را رد می کنند. ما می دانیم کسانی که این جنایت را مرتکب شده اند از آن 18 نفری هستند که در عربستان دستگیر شده اند. همچنین می دانیم که این ها برای انجام دستور قتل جمال خاشقجی و بلافاصله خروج از ترکیه به استانبول آمده بودند. این را هم می دانیم که دستور قتل جمال خاشقجی از مقامات عالی رتبه عربستانی صادر شده است.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرده است: ترکیه و عربستان سعودی دارای روابط دوستانه با یکدیگر هستند، به هیچ عنوان ممکن نیست باور کنم که دستور قتل جمال خاشقجی را پادشاه سلمان صادر کرده باشد. بنابراین در خصوص این که این جنایت در سیاست های رسمی عربستان سعودی جا گرفته است نیز دلیلی در دست نیست. از این رو دیدن پرونده جمال خاشقجی به عنوان یک معضل در روابط دو کشور اشتباه است. از طرف دیگر؛ دوستی بلند مدت ما با ریاض هم نمی تواند مانع دیده شدن این جنایتی شود که در مقابل دیده گان ما صورت گرفته است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 89290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha