لغو تحریم های آمریکا علیه دو وزیر دولت ترکیه

سرویس ترکیه - وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه را که در ارتباط با موضوع کشیش برانسون اعمال شده بود، لغو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه که در ارتباط با موضوع کشیش برانسون اعمال شده بود را لغو کرده است. همچنین ترکیه نیز که در واکنش به این رفتار اقدام به تحریم وزیر دادگستری و وزیر امنیت داخلی آمریکا کرده بود را متقابلا لغو کرده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، تصمیم لغو تحریم های متقابل توسط ترکیه و آمریکا در تماس تلفنی روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود اتخاذ شده است

این تصمیمات در حالی اتخاذ شده است که هنوز تحریم آهن و آلومینیوم اعمال شده توسط آمریکا به ترکیه و افزایش مالیات های محصولات آمریکایی در ترکیه همچنان ادامه دارد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای با تایید لغو تحریم ها علیه سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه و عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه عنوان کرده است: تحریم هایی که در 1 آگوست 2018 علیه دو وزیر ترکیه اعمال شده بود در پی تماس های دیپلماتیکی و مذاکرات مختلف لغو شده است. متقابلا تحریم های اعمال شده توسط ترکیه علیه دو وزیر آمریکایی که شامل موارد ممنوعیت ورود به کشور ترکیه، بلوک اموال این افراد در کشور، جلوگیری از انجام معاملات مالی و تجاری این افراد بود را لغو کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 89289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha