دولت جدید اقلیم کردستان توسط حزب دمکرات و اتحادیه میهنی تشکیل می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده پیشین حزب اتحاد اسلامی در پارلمان کردستان تأکید کرد که حزب دمکرات نمی تواند بدون اتحادیه میهنی دولت جدید اقلیم کردستان را تشکیل دهد و این دو حزب بدون مشارکت دیگر احزاب دولت جدید را تشکیل می دهند.

به گزارش کردپرس، ابوبکر هلدنی در گفتگو با رادیو صدای آمریکا اعلام کرد که حزب دمکرات و اتحادیه میهنی به دلیل منافع مشترکی که با یکدیگر دارند، قادر نیستند به تنهایی اقلیم را اداره کنند و حزب دمکرات که دارای 45 کرسی پارلمان کردستان است، حتی با داشتن 80 کرسی نیز بدون اتحادیه میهنی قادر به تشکیل دولت جدید و اداره اقلیم کردستان نیست.

نماینده پیشین اتحاد اسلامی در پارلمان کردستان افزود که این دو حزب به دلیل منافع مشترکی که دارند دولت نهم اقلیم را با یکدیگر و بدون حضور جنبش تغییر و یا دیگر احزاب تشکیل می دهند.

وی مدعی شد که دست هایی پنهان با اهدافی خاص برای تضعیف پارلمان کردستان تلاش می کنند و پارلمان در هر دوره ضعیف تر از دوره قبل بوده و در دوره کنونی نیز سطح تحصیلات و توانایی و مهارت نمایندگان به شدت کاهش یافته است.

هلدنی اشاره کرد که حزب دمکرات در دوره چهارم پارلمان کردستان در اعتراض به تلاش برای اصلاح قانون ریاست اقلیم کردستان که در اختیار این حزب بود؛ از طریق اکثریت پارلمان، دو سال پارلمان را به تعطیلی کشاند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این حزب بار دیگر چنین اشتباهی را تکرار نکرده و مسائلی را که مستلزم توافق همه احزاب است، به مسیری نکشاند که از طریق اکثریت پارلمانی نهایی شود.

دوره چهارم پارلمان کردستان هفته گذشته به پایان رسید و قرار است سه شنبه آینده اولین نشست دوره پنجم پارلمان برگزار شود.

کد خبر 89278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha