حکومت ترکیه از جنگ تغذیه می کند

سرویس ترکیه - ابرو گونای سخنگوی HDP با شرکت در کنفرانس مطبوعاتی درباره سوء استفاده حکومت از مسئله کُرد سخن گفت.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ساختمان این حزب برگزار شده بود به اهمیت حل مسئله کُرد در ترکیه اشاره کرد.

در این سخنرانی که در سایت رسمی HDP منتشر شده، ابرو گونای با اشاره به این که جوان های مملکت در جنگ های داخلی و خارجی ترکیه جان خودشان را از دست می دهند گفت: «بچه های ما در جنگ کشته می شوند اما حکومت برای عادی سازی این وضعیت به بن بست مسئله کُرد ارجاع داده و از جنگ تغذیه می کند. حکومت ترکیه 40 سال است که عملیات فرامرزی را به عنوان یک راه حل جدید به بازار عرضه می کند، انگار که چیز جدیدی است.
حکومت سعی دارد با استفاده از مفهوم "ترور" عمر خودش را طولانی تر کند و این برچسب را به هر کسی که در گروه خودی های او جای نمی گیرد و مثل او فکر نمی کند می چسباند.»

گونای با بیان این که ما از همان ابتدا درباره تاثیر منفی "انزوای اجباری" (عبدالله اوجالان) بر مسئله کُردها هشدار داده بودیم، گفت: «ما به آنها گفته بودیم که اگر در کشور دموکراسی، آزادی و قانون نباشد در آنجا نان و صلح هم به دست نمی آید. اما این هشدار ها مورد توجه قرار نگرفت. ما با یک ذهنیت کاملا غیر مسئولانه، بی قید و بی تفاوت رو به رو هستیم که همه چیز را عادی می کند.»

گونای همچنین با اشاره به این که حکومت از هر موضوعی برای زنده نگه داشتن خود و طولانی شدن عمرش استفاده می کند، گفت: «حکومت فعلی فکر می کند می تواند همه تقصیر هایش را به وسیله بن بست مسئله کرد لاپوشانی کند. تا زمانی که مسئله کرد حل نشود این کشور نمی تواند نفس بکشد.»

کد خبر 8894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha