تلاش حزب دمکرات کردستان برای تصدی دوباره مناصب نظامی در ارتش عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان از تلاش این حزب برای تصدی دوباره مناصب نظامی ارتش عراق که پیشتر در اختیار این حزب بوده، خبر داد.

به گزارش کردپرس، آراس حسو میرخان در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، اعلام کرد که حزب دمکرات در گفتگوهای تشکیل دولت با طرف ها و مقامات عراقی، تاکید کرده که باید دولت بر اساس شراکت واقعی و توازن همه جانبه تشکیل شود و در این راستا باید مناصبی که سهم کردها است و به ویژه مناصب نظامی ارتش عراق که پیشتر در اختیار حزب دمکرات بوده، بار دیگر به کردها و این حزب داده شود.

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان افزود که کردها در سال های گذشته بیش از 50 منصب مهم عراق و از جمله مناصب نظامی را که مهم‌ترین آن ها منصب ریاست ستاد کل ارتش عراق و در اختیار ارتشبد بابکر زیباری بود؛ از دست داده و حزب دمکرات سعی دارد در روند تشکیل دولت جدید عراق، این مناصب را دوباره و از طریق گفتگو و توافق با طرف های عراقی در دست بگیرد.

شایان ذکر است که ارتشبد بابکر زیباری از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان محسوب می شود و در پی اختلافات اربیل و بغداد از منصب ریاست ستاد کل ارتش عراق برکنار شده و فردی عرب به جای وی منصوب شد.

کد خبر 88639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha