عملیات در شمال عراق طبق برنامه ریزی پیش رفته است

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد عملیات نظامی در شمال کردستان عراق بر طبق اهداف برنامه ریزی شده پیش رفته است.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه (MSB) گزارش داد که عملیات پنجه رعد (Pençe-Şimşek) و پنجه صاعقه (Pençe-Yıldırım) همانگونه که برنامه ریزی شده بود پیش رفته است.

بنا بر خبر روزنامه سوزجو وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای گزارشی از عملیات در شمال عراق ارائه داد. در این اطلاعیه آمده است:

«تکاوران ارتش ترکیه با نفوذ از طریق زمین و عملیات هوایی در منطقه مستقر شده اند و عملیات خنثی سازی اهداف سازمان PKK (حزب کارگران کردستان) را ادامه می دهند.

علاوه بر بمباران هوایی اهداف، خودروهای پشتیبانی نیروی زمینی ما همچنان از طریق آتش زمینی لانه ها و پناهگاه های PKK را بمباران می کنند. در عملیات فعالیت برای جستجو و یافتن نیروهای PKK در منطقه با شعار "بگرد-پیداکن-نابود کن" (ara-bul-yok et) آغاز شد و مقادیر قابل توجهی مهمات کشف و ضبط شد.»
همچنین بر طبق این اطلاعیه در طی این جستجو ها 2 مین، 24 بمب دست ساز، 1 غار-پناهگاه، 4 سلاح سبک، 1 سلاح سنگین، 1 اسلحه شلیک راکت، 151 قبضه سلاح، 2 توپ/خمپاره توسط نیروهای جستجوگر METİ (گروه های جستجو و امحای مین و بمب دست ساز) یافت شده است.

کد خبر 8655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha