هزار و 200 وکیل در پرونده کوبانی در کنار HDP خواهند بود

سرویس ترکیه - بسیاری از نهاد های حقوقی در سراسر ترکیه و همچنین سی کشور خارجی در دادگاه کوبانی با HDP اعلام همبستگی کردند.

به گزارش کردپرس، فردا دوشنبه 26 آوریل اولین جلسه دادگاه کوبانی برای محاکمه اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برگزار می شود. در این دادگاه به اتهامات 108 نفر که 28 نفر از آن ها از جمله صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ روسای پیشین HDP به دلیل اتهام های مطرح شده در زندان هستند رسیدگی می شود.

بر اساس گزارش آژانس خبری بین النهرین، HDP که این روزها در حال آماده شدن برای دادگاه کوبانی است، برای دفاع از خودش در برابر سیاست های "ضد کُرد" حکومت ترکیه تلاش می کند. در این پرونده هزار و 200 وکیل در کنار HDP خواهند بود.

نهاد ها و انجمن های حقوقی متعددی از جمله «حقوقدان های در پی عدالت، انجمن مقاومت وکلا، انجمن حقوقدانان معاصر(ÇHD)، گروه وکلای معاصر (شعبه های استانبول و ازمیر)، حقوقدان های پیجوی دموکراسی، انجمن حقوقدانان عقاب، وکلای همراه، حقوق اجتماعی، حقوق سوسیال، انجمن حقوقدانان در پی آزادی (ÖHD)، و وکلای دموکرات آزادی خواه» از نزدیک این پرونده را پیگیری می کنند.

روسا و نمایندگان کانون های وکلای ازمیر، دیاربکر، وان، شرناخ، اورفا، درسیم، حکاری، آگری، بورسا و ماردین همراهی با HDP را در این پرونده تضمین کرده اند. این کانون های وکلا هم به عنوان یاری کننده HDP و هم به عنوان ناظر بر دادگاه در جلسات شرکت خواهند کرد. علاوه بر این 30 کشور مختلف در چارچوب همبستگی با HDP همزمان با برگزاری این دادگاه در حمایت از HDP میتینگ های همبستگی برگزار می کنند. کمیسیون حقوقی HDP نیز از برخی از انجمن ها و نهادهای حقوق بشری دعوت کرد تا به عنوان ناظر در این دادگاه شرکت کنند.

همچنین بر اساس گزارش گازته قارینچا، رسانه نزدیک به کردها، در پرونده کوبانی این موارد اتهام بر علیه 108 نفر از اعضای HDP از جمله روسای آن مطرح است:

قتل نفس (37)، اقدام به قتل (31)، غارت اموال (24)، توقیف اموال (38)، تلاش برای توقیف اموال (2)، خسارت به اموال (1750)، خسارت به وسیله سوزاندن اموال (397)، خسارت به اموال عمومی (1060)، سوزاندن اموال عمومی (503)، نقض مصونیت قانونی در محل کار (53)، نقض مصونیت قانونی با ارتکاب جرایم شبانه (294)، سرقت شبانه (26)، سرقت با اعمال عنف (20)، دزدی (114)، دزدی شبانه (272) ایجاد جراحت سطحی (5)، ایجاد جراحت سطحی با اسلحه (43)، ایجاد جراحت سطحی کارمند دولت با اسلحه (264)، ایجاد جراحت سطحی کارمند دولت (7)، ایجاد جراحت عمدی با سلاح و شکستن استخوان (1)، ایجاد جراحت عمدی یک مقام دولتی با اسلحه منجر به شکستگی استخوان (1)، ایجاد جراحت عمدی با اسلحه (78)، زخمی کردن یک مقام دولتی با اسلحه (51)، نقض آزادی کاری (3)، آسیب رساندن به عبادتگاه ها (4)، باعث سقط جنین شدن (1)، سوزاندن پرچم (24)، نقض قانون شماره 5816 (25)، تحریک به ارتکاب جرم، ایجاد اخلال در وحدت و یکپارچگی کشور.

کد خبر 8593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha