سویلو: تجمع مادران شنبه در خدمت منافع گروه های تروریستی است

سرویس ترکیه – سلیمان سویلو جنبش مادران شنبه را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر تروریسم با استفاده از مفهوم مادر بودن و مظلوم نمایی خواند و از برخورد پلیس با این تجمع دفاع کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در مقام دفاع از برخورد خشونت آمیز پلیس استانبول با هفتصدمین تجمع مادران شنبه در میدان گالاتاسرای این شهر، این جنبش اعتراضی را به خدمت به منافع گروه های تروریستی متهم کرد.

سویلو در مراسمی در آنکارا در یا نباره گفت: «آیا ما باید چشم های خود را به روی سوء استفادۀ یک سازمان تروریستی از مادر بودن ببندیم.»

روز شنبه 25 اوت هفتصدمین تجمع مادران شنبه با دخالت پلیس به بهانۀ ارتباط این جنبش با حزب کارگران کردستان (PKK) به خشونت کشیده شد و عده ای از تجمع کنندگان دستگیر شدند. پلیس از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

پس از آن که دخالت و خشونت پلیس موجی از انتقاد ها را علیه نیروهای امنیتی و وزارت کشور ترکیه بر انگیخت، سویلو گفت: «آنها تلاش می کنند با استفاده از مفهوم مادر بودن خود را قربانی جلوه دهند و بر تروریسم سرپوش بگذارند و جامعه را قطب بندی کنند.»

وی در اظهار نظری قابل تأمل افزود: «این ملت صد سال پیش تسلیم بزرگان این مردم نشده است و اینک نیز تسلیم اعقاب آنها نخواهد شد.»

مادران شنبه از سال 1995 تا کنون 700 شنبه در میدان گالاتاسرای استانبول گرد آمده و با اعتراضی مسالمت آمیز خواهان روشن شدن سرنوشت عزیزان گم شدۀ خود یا مجازات قاتلان آنها هستند.

کد خبرنگار: 30103

بیشتر بخوانید:

مادران شنبه؛ سه دهه در جستجوی عدالت

خشونت پلیس و بازداشت شماری از شرکت کنندگان در هفتصدمین تجمع مادران شنبه

کد خبر 85449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha