دیدار هیئت هم‌پیمانی سائرون، نصر، وطنیه و حکمه با بارزانی بسیار مثبت بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای هیئت اعزامی ائتلاف های سائرون، نصر، وطنیه و حکمه به اقلیم کردستان برای مذاکره با احزاب حاکم در اقلیم، دیدار خود با رهبر حزب دمکرات را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش کردپرس، رعد الدهلکی، عضو ائتلاف وطنیه به رهبری ایاد علاوی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز تاکید کرد که دیدار هیئت اعزامی هم پیمانی متشکل از این ائتلاف و ائتلاف های سائرون به رهبری مقتدی الصدر، نصر به رهبری حیدر العبادی و جریان حکمه به رهبری عمار الحکیم به شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان با مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات بسیار مثبت بوده است.

به گفته این عضو ائتلاف وطنیه، در این دیدار چشم اندازهای هیئت اعزامی هم پیمانی مذکور تحت عنوان "هسته بزرگ ترین فراکسیون در پارلمان جدید عراق" و بارزانی در رابطه با برنامه دولت آینده عراق و همچنین تحقق شراکت و مشارکت واقعی در اداره کشور به وضوح مطابقت داشته است.

الدهلکی که خود یکی از اعضای این هیئت می باشد همچنین اعلام کرد که آنها در دیدار با رهبر حزب دمکرات کردستان، اجرای قانون اساسی عراق، برآورده ساختن خواسته های تظاهرکنندگان، بازسازی مناطق آزاد شده و برابری و عدالت اجتماعی و مکانیزم اجرای آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این سیاستمدار عراقی در این باره اظهار داشت: این دیدار پربار و با چشم انداز و اقدامات هسته بزرگ ترین فراکسیون هماهنگ بود، بر این باوریم که یک زمینه قدرتمند در مسیر اعلام تشکیل بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی در آینده بسیار نزدیک می باشد.

الدهلکی با این حال تاکید کرد که دیدار هیئت مذاکره کننده ائتلاف های سائرون، نصر، وطنیه و حکمه در اربیل با اعضای دفاتر سیاسی دو حزب حاکم در اقلیم کردستان یعنی حزب دمکرات و اتحادیه میهنی، جزئیات روشن آن چه در دیدار با بارزانی مطرح شد را مشخص خواهد کرد.

کد خبر 85440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha