PKK هیچ جایی در آینده ترکیه، عراق و سوریه ندارد

سرویس ترکیه - اردوغان در پخش مستقیم با مرکز فرماندهی عملیات در آنکارا گفتکو کرد و موفقیت در این عملیات را تبریک گفت.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تصویری با مرکز کنترل عملیات با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفتگو کرد.

اردوغان ضمن سلام به نیروهای مسلح ترکیه و قدردانی از آنها گفت: «در این عملیات که با ایمان قلبی به جمله «اگر کشته شوم، من یک شهید هستم» انجام شده است، هیچ قدرتی که بتواند مقابل سرباز ما ایستادگی کند نمی بینیم. ترکیه امروز هم مانند همه دوران تاریخ خود بدون هیچ انحرافی از قانون، عدالت، و ارزش های بشر دوستانه مسیر مبارزه خود را ادامه می دهد.
هدف ما پاک کردن کامل مرزهای جنوبی ما از تروریسم و برطرف کردن تهدید ترور از کشورمان است. ما مصمم هستیم که تروریسم را از ریشه بخشکانیم. عملیات موفقیت آمیز ارتش قهرمان ما بیانگر نیل به این هدف است. »

او سپس با نامگذاری این دو عملیات به نام های پنجه رعد (Pençe-Şimşek) و پنجه صاعقه (Pençe-Yıldırım) ادامه داد: «در این دو عملیات که پناهگاه ها و غارها از زمین و هوا بمباران شدند، تا کنون بسیاری از تروریست ها خنثی شده اند. در این عملیات ما به روشی احترام آمیز تمامیت ارضی کشور همسایه مان عراق را به رسمیت شناختیم که این عملیات برای آنها هم صلح و آرامش به ارمغان خواهد آورد. همچنین باید بگویم که گروهک تروریستی هیچ جایی در آینده ترکیه، عراق و سوریه ندارد. این گروه تروریستی چیزی جز خون و اشک مادران برای ترکیه نداشته و ما تا خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

اردوغان در انتها با اشاره به استفاده از محصولات صنایع دفاعی ساخت ترکیه گفت: «استفاده از محصولات صنایع دفاعی ساخت کشورمان در این عملیات که با موفقیت به پایان رسید هم بر خوشنودی ما افزود. من بر پیشانی همه قهرمان هایمان بوسه می زنم.»

گفتنی است این عملیات از آنکارا مستقیما به وسیله وزیر دفاع خلوصی آکار هدایت می شود. همچنین در تمام پوشش های خبری شبکه های نزدیک به حکومت تاکید ویژه ای بر استفاده از پهپاد های ساخت ترکیه می شود.

کد خبر 8544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha