نخستین جلسه پارلمان جدید عراق دوشنبه آینده برگزار می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پس از گذشت بیش از سه ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، در نهایت رئیس جمهوری این کشور خواستار برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید در اواسط هفته آینده شد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) فرمانی را صادر کرد که در آن به صورت رسمی از پارلمان جدید این کشور درخواست شده دوشنبه هفته آینده نخستین جلسه خود را به ریاست مسن ترین نماینده برگزار کند.

نهاد ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که معصوم در راستای منافع کشور و اجرای مفاد قانون اساسی، فرمان شماره 62 سال 2018 میلادی را صادر کرده و در آن از چهارمین دوره پارلمان خواسته نخستین جلسه خود را سوم سپتامبر (12 شهریور) به ریاست مسن ترین عضو و برای انتخاب رئیس و دو نایب رئیس پارلمان جدید برگزار کند.

در این بیانیه همچنین آمده که این اقدام با توجه به تایید نتایج نهایی انتخابات پارلمانی 12 مه گذشته از سوی دادگاه عالی فدرال عراق و با استناد به مواد 54 و 73 قانون اساسی اتخاذ شده که بر اساس آن، رئیس جمهوری باید ظرف 15 روز از تاریخ تایید نتایج انتخابات، فرمان برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید را صادر کند.

نهاد ریاست جمهوری عراق همچنین تاکید کرده که معصوم گفت و گو های زیاد و عمیقی با جریان های مختلف سیاسی در راستای تسریع در تعیین سرنوشت تفاهم های سیاسی انجام داده تا نخستین جلسه پارلمان جدید در زمان قانونی تعیین شده برگزار شود و به دنبال آن نیز به ترتیب فرآیند انتخاب رئیس و نواب رئیس پارلمان، معرفی نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری و انتخاب فرد متصدی این منصب، معرفی نامزد بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی برای پست نخست وزیری و در نهایت نیز تشکیل دولت آینده از سوی وی صورت گیرد.

کد خبر 85439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha