دعوت باغچه لی از CHP و حزب خوب برای حمایت از روند تغییر قانون اساسی

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی از CHP و حزب خوب خواست تا در تغییر قانون اساسی ترکیه شریک شوند.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) در جلسه فراکسیون MHP در مجلس درباره روند تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید ترکیه و ناپدید شدن پول از خزانه بانک مرکزی همچنین درگیری لفظی بین وزاری خارجه ترکیه و یونان سخنرانی کرد.

بنا بر خبر روزنامه سوزجو، باغچه لی با بیان این که سیستم پارلمانی آزمون خودش را پس داده و به پایان رسیده است گفت: «بد گفتن درباره سیستم ریاست جمهوری یا از روی نادانی است یا از روی همکاری (با کودتا چیان). حزب حرکت ملی ترکیه چشم انداز قانون اساسی جدید ترکیه را فهمید و شروع به همکاری در این پروسه کرد. من به CHP (حزب جمهوری خواه خلق) می گویم: بیا و از روند تغییر قانون اساسی ترکیه حمایت کن. من به حزب خوب (İYİ PARTİ) می گویم بیا و در این افتخار شریک شو. بیایید ملت عزیزمان را از قانون اساسی کودتا نجات بدهیم.»

باغچه لی درباره درگیری لفظی بین وزاری خارجه ترکیه و یونان گفت: «به آقای چاووش اوغلو تبریک می گویم که حساب دندیاس (وزیر خارجه یونان) را رسید. از رئیس جمهور هم تشکر می کنم برای اوامر ارزنده اش. وزیر خارجه یونان سیلی ترکی را خورد.»

او همچنین درباره کارزار بنرهای «128 میلیارد دلار کجا رفت؟» گفت: «128 میلیارد دلار کجاست؟ آیا از این پرسش به عنوان نقاب خیانت استفاده می کنید؟ با این که وزیر خزانه داری و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی می گویند هیچ پولی گم نشده است، CHP باز می پرسد این پول کجاست؟ دوباره این پاسخ را زیر سوال می برد. پول در گاو صندوق دولت است.»

کد خبر 8311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha