گروگان گرفته شدن نوزاد یک خانواده پناهجو از طرف بیمارستان به دلیل عدم پرداخت هزینه

سرویس ترکیه - نوزاد یک خانواده پناهجو 4 ماه است به دلیل پرداخت نشدن هزینه، در گرو بیمارستان دولتی ترکیه است.

به گزارش کردپرس، انجمن حقوق بشر ترکیه شعبه استانبول اعلام کرد نوزاد یک خانواده پناهجو در ترکیه، 4 ماه است که به وسیله بیمارستان گروگان گرفته شده است. گلسرن یولری رئیس انجمن حقوق بشر استانبول با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که نوزاد این خانواده پناهجو به دلیل این که پول نداشتند که به بیمارستان بپردازند از طرف بیمارستان دولتی "باغجیلار" 4 ماه است که گروگان گرفته شده است.

بر اساس گزارش گازته قارینچا، این نوزاد که در 21 دسامبر 2020 به دنیا آمده بود به دلیل زایمان زودرس در دستگاه نگه داشته می شد. اما پس از پایان دوره بیماری وقتی حالش خوب شد به دلیل پرداخت نشدن هزینه بیمارستان به خانواده اش تحویل داده نشد.

آنها اعلام کرده اند که برای تحویل کودک به خانواده اش 30 هزار لیر پول می خواهند. یولری گفت: «من شخصا به عنوان رئیس انجمن حقوق بشر با معاون بیمارستان ملاقات کردم. او به من قول های مساعدی داد اما پس از من وقتی خانواده نوزاد برای گرفتن او رفته اند معاون بیمارستان آنها را به رئیس بیمارستان ارجاع داده. رئیس بیمارستان آنها را به حضور نپذیرفته و از طریق منشی اش آنها را به حسابداری بیمارستان فرستاده است. حسابداری نیز نوزاد را تحویل نداده است.»

یولری با بیان این که یک نوزاد 4 ماه است از مادرش دور مانده گفت: «دولت نباید برای ارائه خدمات پزشکی بین مردم تبعیض قائل شود و باید مسئولیت خودش را انجام بدهد.»
او با بیان این که خانواده این نوزاد نمی دانند چه کار باید بکنند و ممکن است نوزاد هیچ وقت تحویل خانواده اش نشود، از همه دعوت کرد تا صدای نوزاد پناهجو باشند.

گفتنی است بیمارستان های ترکیه که تمام خدمات آنها برای شهروندان اهل ترکیه رایگان است، بدون واریز پول هیچ گونه سرویسی به افراد خارجی نمی دهند. آنها همچنین در برخورد با خارجی ها به ویژه پناهجویان اهل خاورمیانه تبعیض بسیار قائل می شوند.

کد خبر 8241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha