تلاش ها برای بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک، ادامه دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرمانده نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در جنوب و غرب کرکوک اعلام کرد که تلاش ها و اقدامات برای بازگشت این نیروها به کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، نوری محمد علی فرمانده نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در محور جنوب و غرب کرکوک، طی گفتگو با سایت خبری ناس کورد گفت که اقدامات و تلاش ها در راستای حصول توافق به منظور بازگشت کردهای آواره و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، به کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد، ادامه دارد.

وی افزود که این اقدامات از توافق اخیر اربیل و بغداد بر سر شنگال آغاز شده و به کرکوک و خانقین و دیگر مناطق نیز گسترش می یابد و نیروهای پیشمرگ و کردها به مناطق مورد مناقشه که از آن ها خارج شده بودند، باز می گردند.

همچنین درباره شرط حزب دمکرات کردستان (پارتی) که پیشتر اعلام کرده بود پیش از عادی سازی وضعیت کرکوک حاضر به بازگشت به این منطقه نیست، گفت که این شرط برای زمینه سازی بازگشت ساکنان آواره شنگال به منازل خود و حفاظت از جان و مال آنان بوده است.

نوری محمد علی هدف از بازگشت نیروهای پیشمرگ به کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه را دفاع و حفاظت از ساکنان این مناطق بدون هیچ گونه تبعیضی عنوان کرد.

لازم به ذکر است که پس از وقایع 16 اکتبر 2017 و اعمال سلطه و کنترل دولت مرکزی عراق بر کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد با استقرار نیروهای عراقی در این مناطق، نیروهای کرد و بخشی از ساکنین کرد، این مناطق را ترک کردند.

کد خبر 805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha