مذاکرات مسکو - آنکارا از سر گرفته می شود

سرویس ترکیه - مولود چاووش اوغلو در پاسخ به خبرنگاران درباره از سر گیری روابط بین مسکو - آنکارا، و ترکیه - مصر خبر داد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره محدود شدن پرواز های روسیه به ترکیه گفت: «هیچ دلیل سیاسی پشت این تصمیم نمی بینم.»

به دنبال بالا رفتن تصاعدی آمار مبتلایان به کرونا، روسیه در تاریخ 15 آوریل پرواز های خود به ترکیه را تا ماه ژوئن محدود کرد. مولود چاووش اوغلو نیز در پاسخ به پرسش های خبرنگاران درباره این موضوع با بیان این که مذاکرات بین مسکو و آنکارا از سر گرفته خواهد شد گفت: «تصمیم برای محدود سازی پرواز ها بین روسیه و ترکیه کاملا به دلیل پیشگیری از همه گیری بیشتر گرفته شده است. ما در نظر داریم تا همکاری هایی را که سال پیش با آلمان انجام داده بودیم با روسیه نیز انجام دهیم. برای انجام این امر نیز هیاتی از روسیه عازم ترکیه خواهند شد.»

بنا بر خبر T24 چاووش اوغلو همچنین درباره تماس تلفنی با "سمیح شکری" وزیر امور خارجه مصر گفت که دو کشور می توانند دور جدیدی از مذاکرات را به انجام برسانند. ما همچنین در نظر داریم تا جلسه مشترکی بین معاونان وزاری امور خارجه دو کشور برگزار کنیم. اما تاریخ آن هنوز مشخص نشده است.

او درباره احتمال فرستادن سفیر به قاهره گفت: «هنوز چنین چیزی در دستور کار دولت قرار ندارد. پس از جلسه در سطح معاونان وزاری امور خارجه، احتمالا درباره این موضوع نیز گفتگو خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت.»

کد خبر 7904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha