تست کرونای 677 نفر در کردستان در طول یک هفته مثبت بوده است

سرویس کردستان- مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۳ هزار و ۴۰۵ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۶۷۷ نفر مثبت اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، حسن محمودی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی در سال جدید و از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: یک هزار و ۳۰۴ تیم شامل مراقبین سلامت، بهورزان و نیروهای بسیجی در ایام نوروزی در قالب طرح مذکور اقدام به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا کرده اند.

وی با اشاره به تشدید فعالیت تیم‌های رهگیری طرح شهید سلیمانی در ایام نوروز عنوان کرد: این طرح دستاوردهای عظیمی در حوزه شناسایی سریع افراد ناقل و مبتلا به کرونا داشته و تا حدود زیادی موفق شده از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تیم‌های چهارگانه رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی به صورت فعال در اجرای برنامه غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام توان با حضور در سطح شهر و محلات استان اقدام به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا می نمایند.

دکتر محمودی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون سه هزار و ۴۰۵ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۶۷۷ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان کرد: در مدت زمان یادشده تاکنون ۳۵ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت مراجعه شهروندان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلودرد و سردرد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست افزود: همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خودداری شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به یک هزار و ۷۶۲ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، اضافه کرد: به ۵۱۶ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

دکتر محمودی در پایان با بیان اینکه طرح تشدید تا 18فروردین ماه اجرا خواهد شد، گفت: از شهروندان فهیم و حامی مدافعان سلامت تقاضا داریم در ایام تعطیلات نوروز ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را همواره مدنظر داشته باشند چراکه سهل‌انگاری‌ها باعث اوج گرفتن دوباره شیوع کرونا در جامعه خواهد شد.

کد خبر 7082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha