اصحاب ادب، فرهنگ و نشر ایلام در عصر سپاس تجلیل شدند/ رونمایی از اولین مجموعه داستان کُردی ایلام

سرویس ایلام - با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،معاون فرهنگی و امور رسانه ای،کارشناس فرهنگی اداره کل،مدیر موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و... در آیین «عصر سپاس» از ۲۵ نفر از گویندگان، نویسندگان، شاعران و مترجمان و فعالان فرهنگی استان ایلام تجلیل و تقدیر شد.

عمران خودآموز، مدیرکل فدهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین اظهار کرد: یکی از سیاست های کلان اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، تقدیر و تجلیل از تلاشگران فرهنگی و ادبی و رسانه ای است که در فرصت‌های مقدور و مناسب به عنوان یک رفتار دائمی و فرایندی اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در استان ایلام، شخصیت های برجسته و فرهیخته‌ای در حوزه‌های مختلف وجود دارد که منشا اثرات مثبت و جریان ساز بوده‌اند و بنا به وظیفه اخلاقی و انسانی و سازمانی تصمیم بر تجلیل و تقدیر و تکریم گرفته‌ایم که امروز شاهد اجرای آن هستیم.

خودآموز گفت: این برنامه به عنوان یک فضیلت اداری و انسانی در اداره کل استان جاری است و حوزه معاونت فرهنگی در گامی بلند به شناسایی و اعلام نظر افراد دارای شرایط تجلیل اقدام نمود و در خرد جمعی و بررسی عملکرد افراد، در این گام به انتخاب ۲۵ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و ادب پرداختیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تصریح کرد: در گام بعدی، با انتخاب هنرمندان و تلاشگران فعال حوزه‌ی هنر و رسانه و... با تکیه بر بررسی رزومه و عملکرد حرفه ای و موثر، خواهیم پرداخت و این اقدام حسنه در سال ۱۴۰۰ استمرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما در صدا و سیمای مرکز ایلام هنرمندانی را داریم که با تعهد به داشته های فرهنگ ما و زبان و ادبیات بومی و محلی، نقش آفرینی می کنند و برای پاسداشت زبان محلی از جان مایه می گذارند، به زعم بسیاری از شاعران و نویسندگان استان برنامه های خوب و فاخر صدا و سیما مرهون حضور این عزیزان است، بنابراین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتخار دارد که از این هنرمندان تقدیر کند.

خودآموز تجلیل شوندگان فرهنگ، نشر و ادب استان ایلام را در آیین عصر سپاس به شرح زیر اعلام نمود:

عبدالحمید یعقوبیان؛ گوینده رادیو، شاعر و مجری سیمای مرکز ایلام
کوروش صادقی، گوینده و مجری صدا و سیما
زهرا مرادپور، نویسنده و مجری رادیو و تلویزیون
طاهره صیدمحمدی، گوینده و مجری صدا و سیما و مدرس فن بیان
آرزو خانی، گوینده و مجری صدا و سیما
یونس قیطانی، شاعر و نویسنده
حسین شکربیگی، داستان نویس و شاعر
سالم پوراحمد، شاعر و نویسنده
یوسف رستمی،شاعر
محمدرضا رستم پور، شاعر
محمدعلی قاسمی، شاعر و داستان نویس پیشکسوت
قاسم ساجدی، شاعر، مترجم و روزنامه نگار
محمد مرادی نصاری، شاعر، مترجم و مدیر نشر باشور
ملوک هاشمی، مولف، قصه پژوه، مدیر موسسه اقلیم هشت ایلام و از هنرمندان پیشکسوت استان
واحد زهرایی، فعال فرهنگی و مدیر موسسه فرهنگی هنری عصر پیام ایلام
منصور محبی، نویسنده و محقق و پژوهشگر
خداداد ابراهیمی، نویسنده؛ روزنامه نگار و مدیر روزنامه مهران
دیبا رستم پور، فعال فرهنگی و مدیر موسسه فرهنگی هنری شاهکار ایلام
جعفر فیلی؛ شاعر
نورمحمد ناصری؛ شاعر
عبدالحسین رحمتی؛ شاعر
کیومرث مرادی؛ شاعر
داریوش همتی؛ شاعر و مجری صدا و سیما
فرهاد شاهمرادیان، شاعر
علیرضا خانی، شاعر و پژوهشگر

در حاشیه این آیین از کتاب مجموعه داستان های کُردی "رازان" رونمایی شد. این کتاب شامل آثار برگزیده نخستین جشنواره داستان های کُردی "رازان" است. گردآوری این آثار برعهده حسین شکربیگی بوده و زهرا مرادپور از گویندگان برجسته، راوی کتاب صوتی آن است و نشر ژ به مدیریت علی حسین پور آن را منتشر کرده است.

عصرهای سپاس از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار می شود.

گفتنی است که مرحله ی اول آن دی ماه سال جاری با تجلیل از ۱۰ نفر از فعالان حوزه های نشر و ادب و رسانه با مشارکت موسسه یادشده برگزار شد.

کد خبر 6635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha