نشست‌های معصوم و العبادی با رهبران جریان‌های سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان پیشین پارلمان عراق تاکید کرد که نشست های اخیر رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور با رهبران جریان های سیاسی، تشریفاتی بوده و هیچ گونه تغییری را رقم نزده است.

به گزارش کردپرس، عبدالهادی السعداوی، نماینده پیشین ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز در رابطه با نشست های اخیر فؤاد معصوم و حیدر العبادی، رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور با رهبران جریان های سیاسی اظهار داشت: نشست هایی که نخست وزیر و رئیس جمهوری با رهبران جریان های سیاسی برگزار کرده و می کنند، چیزی جز نشست های فرمالیته و تشریفاتی نیستند که تاثیر مثبت کاملی ندارند و وضعیت را تغییر نمی دهند.

السعداوی راه حل واقعی برای وضعیت کنونی عراق را تسریع در تکمیل فرآیند بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی اخیر این کشور و تایید نهایی نتایج انتخابات برای برگزاری نشست پارلمان جدید و تشکیل دولت آینده جهت برآورده کردن خواسته های تظاهرکنندگان معترض بر اساس برنامه و جدول زمانی مناسب برشمرد.

این نماینده پیشین پارلمان عراق در این باره تاکید کرد که منافع ملی ایجاب می کند دولت جدید هر چه زودتر تشکیل شود در حالی که ورود کشور به خلا قانونگذاری به برخی جریان های سیاسی این فرصت را داده برای تحمیل خواسته های خود و ایجاد هرج و مرج و کشمکش میان شهروندان، با سرنوشت آنها بازی کنند.

به گفته السعداوی، واقعیت کلی عراق ناشی از سیاست های اشتباه دولت های پی در پی مبتنی بر سهمیه بندی فرقه ای و قومی و توافق میان جریان های سیاسی بوده و در صورت تشکیل دولت آینده با همان رویکرد سهمیه بندی نیز هیچ گونه سودی برای مردم و استان های این کشور نخواهد داشت.

کد خبر 63240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha