آغاز بازشماری دستی آرای انتخابات مجلس عراق در دهوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرآیند بازشماری دستی انتخابات دوره چهارم مجلس عراق در استان دهوک اقلیم کردستان آغاز شد.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، امروز شنبه 23 تیر/14 جولای فرآیند بازشماری دستی انتخابات دوره چهارم مجلس عراق، در استان دهوک اقلیم کردستان آغاز شد.

این در حالی است که احزاب معترض در اقلیم کردستان از جمله هم پیمانی برای دمکراسی و عدالت،جنبش تغییر، اتحاد اسلامی و جماعت اسلامی، که معتقد به بروز تقلب گسترده در انتخابات در اقلیم کردستان هستند؛ این بازشماری را تحریم کرده و حاضر به اعزام نمایندگان خود به بازشماری دستی نشده اند.

پیش‌تر بازشماری دستی آرا کرکوک، اربیل و سلیمانیه انجام شده و بنا به آمار اولیه نتایج بازشماری دستی که به صورت محدود و فقط برای صندوق هایی که شکایت علیه آن ها ثبت شده، انجام گرفت؛ تفاوت چندانی با نتایج شمارش الکترونیکی آرا به وجود نیامده است.

پس از پایان این فرآیند در سراسر عراق نتایج نهایی آن اعلام می شود.

انتخابات مجلس عراق در 22 اردیبهشت/12 می برگزار شده و در پی اعتراضات شدید برخی احزاب عراق و اقلیم به نتایج آن و تأکید این احزاب بر وقوع تقلب در انتخابات، مجلس عراق رأی به بازشماری دستی آرای انتخابات در سراسر عراق داد.

احزاب معترض خواستار بازشماری دستی تمام آرا هستند، اما این بازشماری به صورت محدود و در مورد صندوق هایی که علیه آن ها شکایت صورت گرفته انجام شد.

کد خبر 62948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha