اظهارات متناقض دو نماینده آذربایجان غربی درباره سرنوشت طرح استیضاح رئیس جمهور

سرویس آذربایجان غربی- در حالی که نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند روز آینده امضاهای طرح استیضاح رئیس جمهور را جمع‌آوری می‌کنیم، نماینده نقده و اشنویه گفت: طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری صحت ندارد و شیطنت برخی رسانه‌ها است.

به گزارش کردپرس، صبح امروز خبرگزاری تسنیم گز ارش داد که شماری از اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی (فراکسیون امید) با تهیه طرحی به‌دنبال استیضاح رئیس‌جمهور هستند. این طرح هم‌اکنون در اختیار شماری از اعضای فراکسیون امید است تا پس از جمع‌آوری امضا آن را به هیئت رئیس مجلس تقدیم کند.

در هیمن ارتباط جلال محمود‌زاده عضو فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس شورای اسلامی با تأیید این خبر به تسنیم گفت: طراح طرح استیضاح حجت الاسلام حسن روحانی بنده هستم.

وی با بیان اینکه از حدود 3 ماه پیش‌ این طرح آماده شده، ادامه داد: همان زمان نیز با علی لاریجانی رئیس مجلس گفت‌وگوهای در این زمینه داشتیم و قرار شد که چند ماهی دست نگه‌ داریم.

محمودزاده، با اعلام اینکه "در چند روز آینده امضاهای این طرح را جمع‌آوری می‌کنیم"، افزود: با توجه به اینکه روند استیضاح رئیس‌جمهور قدری پیچیده است و نیاز به رأی دوسوم نمایندگان نیاز دارد در حال رایزنی با رؤسای سه فراکسیون مجلس (امید، مستقلان ولایی و نمایندگان ولایی) هستیم تا این طرح را پیش ببریم.

با این وجود عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید و نماینده نقده و اشنویه در گفت و گو با «ایران» ادعای خبرگزاری تسنیم را رد کرد و گفت: «طرح استیضاح یاد شده 3 یا 4 ماه پیش تهیه شده بود و نماینده محترم مهاباد هم در آن مقطع از سر دلسوزی اقدام به این کار کرده بود.»

حسین زاده دلیل تهیه این طرح را مسدودسازی مرزهای منطقه عنوان کرد و توضیح داد: اقتصاد مناطقی چون مهاباد به شدت وابسته به مراودات مرزی و تجارتی است که از این راه انجام می‌شود و در همان زمان هم تهیه این طرح به معنای تقابل با دولت نبود، بلکه بیشتر هدف جلب توجه افکار عمومی و دولتمردان را به این مساله دنبال می‌کرد.»

نایب رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه این طرح همان زمان پس گرفته شد، ادامه داد: «افرادی که الان بعد از گذشت بیش از سه ماه این موضوع را مطرح می‌کنند قطعا به فکر کمک به دولت و بازگرداندن آرامش به کشور نیستند و بیم سواستفاده ابزاری آنها از شرایط کشور نیز جدی است.»

حسین زاده در پایان با تاکید بر اینکه «طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری صحت ندارد و شیطنت برخی رسانه‌ها است»، گفت: «در این شرایط اگر کسی نمی‌خواهد کمکی به دولت بکند مساله‌ای نیست اما خبرسازی دروغ علیه دستگاه اجرایی قطعا نمی‌تواند اقدامی پذیرفته شده باشد. چنین رفتارهایی یا ناشی از عدم اطلاع از وضعیت کشور است و یا نتیجه سوء نیت برخی گرایش‌ها در این شرایط»./

کد خبر 62218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha