اعلام موعد برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک مسئول بلندپایه عراقی تاکید کرد که ماه پیش روی میلادی در رابطه با رایزنی های تشکیل دولت جدید این کشور سرنوشت ساز خواهد بود و پس از آن نیز نخستین جلسه پارلمان جدید برگزار خواهد شد.

به گزارش کردپرس، روزنامه العربی الجدید چاپ لندن در شماره امروز (شنبه) خود از یک وزیر در دولت عراق که خواسته نامش فاش نشود نقل کرده که برای طولانی نشدن دوره خلا قانونی در این کشور با پایان دوره فعالیت پارلمان از امروز، یک توافق وجود دارد.

به گفته این وزیر عراقی، در رابطه با پایان فرآیند بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی اخیر این کشور ظرف یک هفته از آغاز آن و تایید نتایج از سوی نهاد قضایی نیز توافق به دست آمده و پس از آن نیز پارلمان جدید حداکثر در آغاز ماه آگوست آینده نخستین جلسه خود را برگزار خواهد کرد.

وزیر مذکور همچنین اعلام کرد ماه ژوئیه که از فردا (یک شنبه) آغاز می شود برای رایزنی در رابطه با تشکیل دولت جدید عراق سرنوشت ساز خواهد بود و تشکیل بزرگ ترین فراکسیون در پارلمان آینده این کشور نیز پس از تایید نهایی نتایج انتخابات اعلام خواهد شد.

وزیر عراقی ضمن تاکید بر این که هر گونه پیچیدگی در روند مذاکرات جاری میان جریان های مختلف سیاسی به احتمال زیاد روی وضعیت امنیتی کشور تاثیر می گذارد، اذعان کرد که پیچیدگی و اختلافات زیادی به ویژه بر سر پست نخست وزیری و فرد و جریان متصدی آن وجود دارد.

این وزیر همچنین تاکید کرد که طی روزهای آینده یک مسئول بلندپایه آمریکایی وارد شهر بغداد می شود تا ضمن تلاش برای قانع کردن کردها و سنی ها به تعیین موضع نهایی و نمایندگان خود در دولت آینده عراق، از حیدر العبادی، نخست وزیر کنونی این کشور نیز در دوره اداره کشور تا زمان تشکیل دولت جدید پشتیبانی کند.

کد خبر 62212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha