عملکرد شهرداری کرمانشاه در حوزه جذب سرمایه گذاری تشریح شد

سرویس کرمانشاه - شهردار کرمانشاه گفت: وی افزود:زیر ساخت های سیستم سرمایه گذاری در بدنه شهرداری ایجاد وچیده شده است و استارت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی زده شد است.

به گزارش کردپرس؛ سه شنبه 5 تیرماه آرش رضایی ، شهردار کرمانشاه استعفای خود را تقدیم شورای این شهر کرد.

طیب حیدری یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه ضمن تایید این خبر اعلام کرد: استعفا شهردار احتمالا آخر همین هفته و یا اوایل هفته آینده در جلسه رسمی شورا بررسی می شود و

وی افزود: استعفا شهردار احتمالا آخر همین هفته و یا اوایل هفته آینده در جلسه رسمی شورا بررسی می شود.

با وجود این استعفا؛ آرش رضایی ، شهردار کرمانشاه، به تشریح وضعیت جذب سرمایه گذاری در کرمانشاه پرداخت و در گفتگو با خبرنگاران گفت:مطالعات چشم انداز ۱۲ ساله ( ۲۰۳۰) کرمانشاه در حوزه اقتصاد شهری و نیز مطالعات برندینگ شهری به پایان رسیده و یکصد فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده اند .

وی ادامه داد: تهیه بسته های مشارکتی برای تعدادی از این فرصت ها بانجام رسیده و مراحل قانونی و تشریفات اداری واگذاری را طی می نمایند ،در ضمن تعدادی از بسته ها به قرارداد تبدیل شده و مراحل اجرایی را طی می نمایند و تعدادی نیز در مرحله فراخوان هستند .

گرچه زلزله سال گذشته ، وقفه ای در امورات ایجاد نمود اما مجددا شروع خوبی داشتیم .

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در اواخر سال گذشته سه پروژه مهم شهر را با سه شرکت اروپایی به تفاهم اولیه رسیدیم و پیگیری برای تحقق عملی آنها ادامه دارد و اواسط تیر ماه امسال، کرمانشاه میزبان اولین تور سرمایه گذاری خارجی خواهد بود و ده ها فرصت سرمایه گذاری این شهر را به شرکت های اروپایی حاضر در این تور ارائه خواهد نمود .

وی افزود:زیر ساخت های سیستم سرمایه گذاری در بدنه شهرداری ایجاد وچیده شده است و استارت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی زده شده و در آینده ای نزدیک ، شاهد شروع پروژه های متعدد به روش سرمایه گذاری در این شهر خواهیم بود .

شهردار کرمانشاه درخاتمه سخنان خود تاکید کرد:برنامه هایی در دست اقدام داریم تا بتوانیم کرمانشاه ، این ” نیلوفر زیبای ایرانی ” را به جایگاه ملی وبین المللی خود برسانیم قسمتی از این برنامه ها در حال اجرا می باشند که ثبت جهانی کرمانشاه بعنوان شهر خلاق در زمینه موسیقی در یونسکو از این اقدامات می باشد .

استاد علی کرباسی، مشاوربرندینگ شهری کشور نیز با اشاره به اینکه کرمانشاه اولین شهر کشورمان است که مطالعات برندینگ شهری آن در سال گذشته باتمام رسیده گفت: امسال تجاری سازی آن شروع خواهد شد . امید است با روند اجرایی مطلوب آن بتوانیم منبع درآمد پایدار مهمی را برای این شهر ایجاد نماییم . برند ، تنها منبع و معدنی است که هرچقدر برداشت شود ، خالص تر و ناب تر و ارزشمند تر می شود .

وی ادامه داد:امروزه تمام شهرداریهای کشور از عدم وجود درآمدهای پایدار در رنج و مشقت هستند اما کرمانشاه توانسته است در گام اول با انجام مطالعات برندینگ شهری و در گام دوم با اجرایی نمودن آن ، برای سالهای بعد، منبع بزرگ درآمد پایدار را ایجاد نماید .

استاد کرباسی همچنین گفت : در انجام مطالعات برندینگ شهری کرمانشاه ازهرمنظر و حوزه ای که وارد شدیم به ” نیلوفر زیبای ایران ” رسیدیم فلذا با مطالعات علمی و بررسی های تاریخی گذشته ، حال ، آینده با قدرت و اطمینان تمام این برند را برای شهر کرمانشاه اعلام نمودیم . این برند را تیم ما برای کرمانشاه نساخته بلکه این برند در ذات و هویت کرمانشاه بوده و تیم مطالعاتی آن را کشف نموده است . از رنگ نیلوفری کوههای کرمانشا ه تا تصویر نیلوفر حکاکی شده بر کتیبه ی طاق بستان ، از تاریخ و گذشته و حال و آینده اش تا دلاوریها و سخت کوشیها و رنج و مشقت و صبر و استقامت مردمانش در طول تاریخ ، از سرابهای پر از نیلوفرش که نیلوفران آن منقرض شده تا تحقیقات علمی اخیر فرزندان کرمانشاه برای احیای مجدد ژنتیکی نیلوفر آن و دهها دلیل و برهان دیگر .

وی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: در صورت تجاری سازی صحیح این برند در کرمانشاه ، منبع و معدن عظیمی برای ثروت آفرینی برای شهروندان ، شهرداری و شهر ایجاد خواهد شد .

وحید شامبیاتی ، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه نیز عملکرد سه ماهه اول سال ۹۷ حوزه سرمایه گذاری را فهرست وار به شرح زیر بیان کرد :پروژه سرمایه گذاری بازارچه مشاغل عقد قرارداد شده و عملیات آن آغاز شده است .

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها نیز مراحل بازاریابی و فراخوان را گذرانده اند و در مرحله ی عقد قرارداد هستند ،خاطرنشان کرد: مدیریت بهره برداری نگهداری پارک شبدیز به روش O&M،مدیریت بهره برداری نگهداری پارک آزادگان به روش O&M،سالن ورزشی به روش BOLTوبهسازی و نوسازی زمین چمن فوتبال پارکهای آزادگان و شاهد به روش BOLT از جمله این پروژه ها است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه برخی از پروژه ها نیز در مرحله فراخوان هستند گفت:احداث پارک جنگلی تفریحی رضوان به روش BOLT،احداث مجموعه بازیهای هیجانی در سراب قنبر به روش BOLT،مدیریت بهره برداری سالنها و زمین های ورزشی به روش O&M،احداث جایگاه های سوخت تک سکو در هشت مکان از سطح شهر به روش BOLT،مدیریت بهره برداری تعدادی از پارکها ی سطح شهر،مدیریت بهره برداری فرهنگسرای کارمندان به روش O&M، احداث پارک فرهنگ و هنر با مشارکت بخش خصوصی به روش BOLT از جمله پروژه های در مرحله فراخوان هستند.

کد خبر 62182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha