مسعود بارزانی انتخاب رهبر روحانی جدید ایزدی ها را تبریک گفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) علیرغم وجود برخی اعتراضات نسبت به انتخاب رهبر روحانی جدید ایزدی ها، طی پیامی انتخاب وی را تبریک گفت.

به گزارش کردپرس، به نقل از شبکە تلویزیونی کردستان 24، امروز چهارشنبه 28 آبان/18 نوامبر مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان، طی پیامی انتخاب رهبر روحانی جدید ایزدی ها که به عنوان بابا شیخ خوانده می شود را به میرحازم رهبر ایزدی ها و شورای روحانیت و همه ایزدی ها تبریک گفت.

وی در این پیام ابراز امیدواری کرده که انتخاب باباشیخ جدید موجب اتحاد و همگرایی میان جامعه ایزدی‌ها و بیت ایزدیان شود و مایه خیر و رهایی از آلام و آوارگی و پایان یافتن به مصائب و نسل کشی های ایزدی‌ها گردد.

این در حالی است که انتخاب بابا شیخ جدید که گفته می شود با حمایت و پشتیبانی حزب دمکرات صورت گرفته، اعتراضاتی را میان جامعه ایزدی ها به دنبال داشته و قاسم ششو شخصیت ایزدی و مسئول شاخه 17 حزب دمکرات کردستان (پارتی) و فرمانده نیروهای پیشمرگ این حزب در شنگال که فردی نزدیک به مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات شناخته می شود، جدا شدن خود از حزب را اعلام کرد.

قاسم ششو در پیامی ویدئویی اعلام کرده که عملکرد برخی فرماندهان حزب دمکرات در شنگال موجب نارضایتی ایزدی ها و از جمله خود وی شده است.

وی یکی از موارد نارضایتی ایزدی ها را انتصاب رهبر روحانی ایزدی ها با پشتیبانی حزب دمکرات ،بدون در نظر گرفتن خواسته و مخالفت ایزدی ها و رفتار نامناسب میر حازم به عنوان رهبر جدید ایزدی ها با ساکنین شنگال عنوان و تاکید کرد که حازم ایزدی های را در شنگال، به حاشیه رانده و به دلیل اینکه گفته می شود، حزب دمکرات از رهبر روحانی جدید ایزدی ها حمایت می کند، وی نیز از این حزب جدا شده است.

کد خبر 605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha