ثبت 1 هزار و 875 شکایت در مورد تخلفات انتخابات دوره چهارم مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد کە تا کنون 1 هزار و 875 شکایت در مورد تخلفات روی داده در انتخابات دوره چهارم مجلس عراق ثبت شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، کمسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرده کە تا کنون 1 هزار و 875 شکایت در مورد تخلفات روی داده در انتخابات دوره چهارم مجلس عراق کە روز شنبه 22 اردیبهشت/ 12 می برگزار شد؛ ثبت شده است.

این شکایات از سوی احزاب و جریان های شرکت کننده در این انتخابات و در اعتراض به آنچه کە آنان تقلب و تخلف گسترده در روند رأی گیری و شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات می خوانند؛ ثبت شده است.

طبق خبر شورای قضایی عراق این شکایات را بررسی کرده و این احتمال وجود دارد که نتیجه این بررسی ها نتایج اعلام شده انتخابات را تغییر دهد.

این شورا قرار است که طی 10 روز به تمام شکایات رسیدگی کرده و نتیجه آن را رسماً به اطلاع احزاب شرکت کننده در انتخابات برساند.

از سوی دیگر مجلس عراق در پی بالا گرفتن اعتراضات نسبت به نتایج انتخابات در اقلیم کردستان و دیگر مناطق این کشور، طی جلسه فوق العاده با تصویب لایحه ایی رأی به لغو نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در خارج از کشور و همچنین رأی گیری مشروط در اردوگاه های آوارگان در استان های انبار، صلاح الدین، نینوا و دیاله داد و اعلام کرد که باید 10 درصد صندوق های اخذ رأی به صورت دستی بازشماری شوند و در صورت اثبات وجود اختلاف 25 درصدی با نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، آرای تمامی استان ها بار دیگر به صورت دستی بازشماری خواهند شد.

کد خبر 60459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha