درخواست لغو نتایج انتخابات کار درستی نیست/ همسایگان در امور عراق دخالت نکنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق ضمن انتقاد از درخواست های مطرح شده برای لغو نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، از کشورهای همسایه خواست در امور داخلی کشورش دخالت نکنند.

به گزارش کردپرس به نقل از شفق نیوز، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق عصر امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود ضمن تاکید بر این که درخواست لغو نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور کار درستی نیست، نسبت به اظهار نظر مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر این که در صورت لغو نتایج انتخابات، کشور وارد جنگ داخلی می شود نیز ابراز شگفتی کرد.

عبادی در اشاره به تاثیر خارجی بر ائتلاف های سیاسی در حال شکل گیری برای تشکیل دولت جدید عراق نیز اعلام کرد که نسبت به دخالت کشورهای همسایه در امور داخلی کشورش نگران هستند.

نخست وزیر عراق در این باره اظهار داشت: از کشورهای همسایه برای کمک های خود در زمینه های مختلف تشکر می کنیم با این حال عراقی ها می توانند به تنهایی مسائل داخلی خود را حل و فصل کنند.

عبادی همچنین تصریح کرد: طبیعی است که کشورهای همسایه منافع خاص خود را در عراق داشته باشند با این حال ما به منافع کشور خود بدون دخالت این کشورها اهتمام می ورزیم.

کد خبر 60263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha