۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
سفر رسمی مقتدی صدر به کویت

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان صدر در پاسخ به دعوت رسمی دولتمردان کویت، راهی این کشور شده با این حال گفته می شود که این سفر ارتباطی با مسئله تشکیل دولت جدید عراق ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عصر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی برای انجام یک سفر رسمی از فرودگاه نجف راهی کویت شده و در بدو ورود نیز از سوی صباح خالد الحمد الصباح، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر و همچنین مشاور دیوان امیری این کشور مورد استقبال قرار گرفته است.

دفتر صدر در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که سفر وی به کویت بنا به دعوت رسمی دولتمردان این کشور و در راستای گسترش روابط میان دو کشور و دو ملت برادر انجام شده است.

این در حالی است که رسانه های خبری کویت در واکنش به سفر رهبر جریان صدر که در انتخابات پارلمانی اخیر عراق توانست با رهبری ائتلاف سائرون بیشترین کرسی های پارلمان آینده را به دست آورد، آن را برادرانه خوانده و تاکید کردند که دو روز به طول می انجامد.

در همین حال، محمد رشک، عضو دبیرخانه حزب استقامت ملی، وابسته به جریان صدر نیز ضمن اعلام این که صدر چارچوب روابط خود با کشورهای همسایه به کویت سفر کرده با این حال از آن جا راهی کشور دیگری نمی شود، تاکید کرد که این سفر هیچ گونه هدف دیگری ندارد و با مسئله تشکیل دولت جدید عراق نیز در ارتباط نیست چرا که این دولت تنها با خواست و اراده ملی تشکیل خواهد شد.

کد خبر 60261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha