کمک 18 میلیارد تومانی خیرین به بخش سلامت کرمانشاه

سرویس کرمانشاه- خیرین سلامت استان تا کنون 18 میلیارد تومان در ساخت و ساز و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی کمک کرده اند.

به گزارش کردپرس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سومین انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه گفت: خیرین سلامت استان کرمانشاه تا کنون 18 میلیارد تومان در ساخت و ساز و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی استان کمک کرده اند.

محمودرضا مرادی ضمن اعلام این خبر همچنین گفت: در بحران زلزله 108 میلیارد تومان تفاهم نامه با خیرین کشور امضاء کرده ایم که براساس آن مقرر گردید 2 بیمارستان ، 48 خانه بهداشت ، 8 مرکز جامع سلامت ، 2 پایگاه فوریتهای پزشکی، 2 کلینیک دندانپزشکی و 2 پانسیون پزشکان ساخته شود.

وی اظهار داشت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ الهی است و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در کشور اگر تمام امور بهداشتی و درمانی خود را به خوبی انجام دهد تنها قادر خواهد 25 درصد آن را تامین کند و مابقی به مردم و دیگر سازمانها برمی گردد.

مرادی ضمن اشاره به حضور گسترده چندساله اخیر خیرین نیکوکار در حوزه سلامت گفت : حضور فعال خیرین در امر سلامت به دلیل وجود منابع محدود دانشگاه بسیار مهم می باشد زیرا دانشگاه خود به تنهایی قادر به تامین و ارتقاء سلامت جامعه نیست.

وی به امر اجتماعی شدن سلامت اشاره کرد و گفت : مردم باحفظ شئونات بهداشتی مثل تغذیه مناسب ، خود مراقبتی ، رعایت بهداشت فردی و محیط و.... می توانند به بهداشت و درمان جامعه کمک کنند و در کنار مسئولین به این امر مهم بپردازند.

کد خبر 60249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha