هشدار مدیر عامل آب کرمانشاه به  کارواش ها و قالیشویی ها

سرویس کرمانشاه- مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه: مجوزی برای استفاده از آب تصفیه شده شهر در کارواش ها و قالیشویی ها نمی دهیم.

به گزارش کردپرس از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، مهندس علیرضا تخت شاهی، تأکید کرد: مشاغلی که مستقیماً با آب شرب سروکار دارند و از آب تصفیه شده شهری برای انجام امور شغلی شان استفاده می کنند، باید ساماندهی و به فعالیت آنها رسیدگی شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه، افزود: کارواش ها علاوه بر اینکه از آب تصفیه شده برای شستشوی خودروها استفاده می کنند، آبی که در کارواش تبدیل به فاضلاب می‌شود، مملو از مواد شوینده و روغن و گریس حاصل از شستشو است و تصفیه این پساب تولید شده هم هزینه دیگری به شرکت آب و فاضلاب تحمیل می کند.

وی افزود: متاسفانه قانونی که فعالیت کارواش‌های متخلف را قطع کند، وجود ندارد، اما خوشبختانه سال گذشته مجلس شورای اسلامی لایحه ای را برای برخورد با تخلفات حوزه آب به تصویب رساند که به ما در برخورد با متخلفین کمک می کند.

وی یادآورشد: ارائه خدمات به کارواش های کنونی، طبق ضوابط واگذاری انشعاب آب در سال‌های قبل صورت گرفته و قطع این خدمت، فقط با اجازه قانون میسر است.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: به استناد قانون نحوه برخورد با انشعابات غیرمجاز با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد قانونی می کنیم و اجازه نمی دهیم مشاغلی چون قالیشویی و کارواش برای شستشوی خودروها و فرش ها از آب شرب استفاده کنند.

مهندس تخت شاهی ضمن تقدیر از مدیرکل دادگستری و دادستان کل، که علیرغم مشغله زیاد، شعبه ای را هم برای رسیدگی به تخلفات حوزه وزارت نیرو اختصاص داده اند، تصریح کرد: واحد اجرائیات شرکت آب و فاضلاب استان با رویکرد جدیدی مشغول به کار شده و فرآیندی را از نظر سازمانی ترسیم کرده ایم که بر آن اساس، نحوه و چگونگی برخورد با این انشعابات غیرمجاز مشخص شده است.

به گفته وی، به این قبیل مشاغل فرصت داده شده تا محل تأمین آب موردنیاز شغل خود را مشخص نمایند و پس از اتمام مهلت چنانچه کماکان از آب تصفیه شده برای مصارف شغلی استفاده کنند انشعاب آنها قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای این قبیل مشاغل، میتوان از آبهای بازچرخان استفاده کرد، افزود: یکی از شرایط اخذ و تمدید پروانه فعالیت کارواش ها، بازچرخانی آب است و به همین منظور کارواش ها ملزم به نصب دستگاه های جدیدی هستند که می تواند آب مصرف شده در شست و شوی خودروها را با بهره گیری از فن آوری نانو تا 60 مرتبه تصفیه و مورد استفاده قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه، تصریح کرد: ترغیب شهروندان به استفاده از کارواش هایی که از سیستم بازچرخان آب استفاده می کنند، به جای شستن خودرو در منزل باعث می شود تا میزان مصرف آب برای شستن هر خودرو از 300 به 30 لیتر کاهش یابد.

مهندس تخت شاهی افزود: در مورد آبیاری فضای سبز با استفاده از آب بازچرخان، مذاکراتی با شهردار انجام داده و خوشبختانه با دید خوب همکاری ایشان و همکارانشان، به نتایج خوبی هم رسیده ایم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه صرفه جویی و استفاده بجا و برای مصارف درست و ضروری از آب، باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود، تصریح کرد: ساماندهی این مشاغل و رفع این مشکل نیاز به تعامل بین بخشی چند دستگاه و همکاری مردم دارد.

کد خبر 60181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha