اذعان فرماندار قروه بر گرانی فزاینده در بازار/ضعف در کنترل قیمت ها

سرویس کردستان- اذعان فرماندار قروه بر گرانی فزاینده در بازار شهر در کنار تأکید بر ضعف در کنترل قیمت ها و نظارت از جمله مواردی بودند که در نشست ستاد تنظیم بازار قروه عنوان شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نشست ستاد تنظیم بازار قروه در حالی برگزار شد که فرماندار شهرستان بر گرانی فزاینده در بازار به نسبت شهرهای دیگر اعتراف کرد و خواستار خودکنترلی در بازار قروه شد.

به گفته «حسین الماسی» ذهنیتی که درباره گرانی فزاینده در قروه هست براساس واقعیت است و نرخ های موجود در بازار قابل مقایسه با شهرها و جاهای دیگر نیست.

او با بیان اینکه باید کاری کرد تا گردش مالی به بازار قروه برسد، به تفاوت میان گرانی و گرانفروشی پرداخت. «گرانی مسئله ای ملی بوده و عوامل بسیاری هم در آن نقش دارند اما در این میان گرانفروشی موضوعی است که دست خود مسئولان هست و باید کاری شود که گرانفروشی صورت نگیرد.»

ضعف نظارت بر بازار

در این نشست رئیس اتاق اصناف قروه هم با تأیید گرانی در بازار قروه به نسبت شهرهای دیگر به دلایل این گرانی فزاینده اشاره کرد. مطابق اظهارات «همایون شمس» نرخ ها در قروه به نسبت شهرهای دیگر واقعاً گران است و در واقع وقتی این شهر سرقفلی ندارد و کرایه مغازه ها ناگهانی افزایش می یابد خب مغازه دار هم ناچار می شود اجناسش را گران تر بفروشد.

او با بیان اینکه 6 هزار و 150 واحد صنفی در قروه وجود دارد از ضعف قانون و مشکل خدمات پس از فروش گفت.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار قروه هم در این نشست ضمن تأیید گرانی ها در قروه، از ضعف نظارت بر بازار گفت. «چنگیز اردلان» با بیان اینکه اتحادیه های اصناف باید قیمت ها را کنترل کنند، دید افکار عمومی را نسبت به نظارت بر بازار ضعیف دانست و خواستار تقویت این مقوله شد.

کد خبر 5976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha