انتقاد رییس سازمان بازرسی کل کشور از واردات 90 درصدی نهاده‌های دامی در ایران

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: نزدیک به ۹۰ درصد نهاده‌های دامی در کشور از طریق واردات تامین می‌شود، وقتی در کشور زیرساخت اولیه و نعمت‌های خدادادی برای تولید وجود دارد، چرا باید دست رو دست گذاشت و چشم به خارج از کشور دوخت؟

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام "حسن درویشیان" در دیدار با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه صنعت مرغداری در کشور اهمیت بسیار بالا و استراتژیکی دارد، اظهار داشت: طبق اظهار نظر کارشناسان مرغ سلامت از نظر سلامت کیفیت بالایی در مقایسه با قطعه‌های وارداتی دارد که تا سال آینده به امید خداوند و تلاش مسوولان مربوطه در این راستا به خودکفایی خواهیم رسید.

او تاکید کرد: ایران در صنعت تولید مرغ سلامت تا سال آینده به خودکفایی خواهد رسید که این امر، زمینه بهبود وضعیت بازار را فراهم می کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه نزدیک به ۹۰ درصد نهاده‌های دامی در کشور از طریق واردات تامین می‌شود، بیان کرد: وقتی در کشور زیرساخت اولیه و نعمت‌های خدادادی برای تولید وجود دارد چرا باید دست رو دست گذاشت و چشم به خارج از کشور دوخت؟

درویشیان رکن اساسی توسعه را اراده و عزم جدی عنوان کرد و افزود: این امر همکاری، همدلی و اقدام جهادی در عرصه‌های مختلف کشور را می‌طلبد.

او با بیان اینکه تولیدکنندگان از سوی قوه قضاییه حمایت میدانی، علمیاتی و حقوقی می‌شوند، گفت: تمامی تلاش خود را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به کار گرفته‌ایم.

حجت الاسلام "درویشیان" لازمه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را افزایش تولید دانست و اظهار داشت: امروز چالش جدی ما در کشور بحث اشتغال است؛ باید اذعان کنیم که بیکاری منجر به بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و حتی امنیتی می‌شود و دشمنان نظام اسلامی را نسبت به آسیب زدن به امت اسلامی جسور تر می‌کند.

او با بیان اینکه تشکیل کارگروه رفع موانع تولید با حضور سه قوه کشور از رهنمودهای مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: در همین راستا کمیسیون مشترکی بین مجلس و قوه قضاییه تشکیل شده تا خلاء‌های قانونی تولید شناسایی و رفع شود.

کد خبر 5823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha